Totálkáros lett a suhanó tuja

Használhatatlanná vált az a villamos, ami egy piroson áthaladó busszal ütközött szerdán kora délután a szegedi Széchenyi téren. A járművek óriási erővel csapódtak egymásba, a villamos a zebrára is kisodródott, vezetőjét pedig agyrázkódással vitték kórházba.

A térfigyelő kamerák képéből péntekre az derült ki, hogy a villamosvezetőnek gyakorlatilag esélye sem volt elkerülni az ütközést. A sofőrnek négy másodperce volt fékezni, a Délmagyar.hu által megkérdezett szakember szerint viszont ez csak arra volt elég, hogy 30 kilométer/órára lelassítson.

Egy hivatásos sofőrnek 1-2 másodperc a reakcióideje, a balesetező Tatra villamosnak legfeljebb 10 kilométer/órával csökkenhet egy másodperc alatt a sebessége. Ha figyelembe vesszük a reakcióidőt, valamint a tényleges fékezés kezdetét, akkor a 4 másodpercből mindössze 1 jut a lassulásra. A Kelemen utcán 40-nel mehetnek a villamosok, így a suhanó tuja mindössze 30-ra tudott lassítani, így csapódott a buszba ­– magyarázza a szakember.

Majó-Petri Zoltán, az SZKT igazgatója a lapnak elmondta, hogy a gyanú szerint a busz a piroson hajtott át, így csapódhatott bele a menetrend szerint, szabályosan közlekedő kötött pályás járműbe.

A villamos vezetője a balesetben agyrázkódást szenvedett, de már jól van, csak megfigyelésre tartják bent a kórházban.

A közlekedési vállalat vezetője azt nyilatkozta: – A villamost már nem lehet használni, annyira összetört. A pálya és a felsővezeték ép, így a baleset nem akadályozza a forgalmat. A nyárra leállítottuk volna a klíma nélküli Tatrát, őszre viszont gondoskodnunk kell a pótlásáról.

Az Újszegedre tartó 60-as busz üzemeltetője, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. a rendőrségi vizsgálat lezárultáig nem kívánja kommentálni a történteket.

Az egyik buszon utazó szemtanú szerint a sofőr nagy gázzal indult el, majd másodperceken belül bekövetkezett a baleset.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.