Több helyen áll a vasúti forgalom
A vasúttársaság tájékoztatása szerint az időjárás okozta múlt éjszakai károk és akadályok jelentős részét reggelre elhárították, így a legtöbb vonalon helyreállt a vonatközlekedés. Az esetek többségében kidőlt fák okoztak felsővezeték-szakadást, ezek miatt több vonalon jelentős késésekkel közlekedtek a vonatok.
A Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon, Maglód állomáson villámcsapás miatt meghibásodott a telefonos rendszer. Ugyanezen a vonalon, szintén villámcsapás következtében Gyömrőtől Rákosig károsodott a felsővezeték-rendszer. Ezen a szakaszon jelenleg nem közlekednek a vonatok, a szakemberek dolgoznak a helyreállításon.
A Budapest-Hatvan vasútvonalon Tura és Aszód, valamint Hatvan, Hort és Csány között csak egy vágányon járnak a vonatok, mert a viharos szélben több helyen is kidőlt fák és a felső vezetékekre került faágak nehezítik a vasúti közlekedést. A fadarabok eltávolításán már dolgoznak - írta a MÁV.
A Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonalon, Dombóvár és Godisa között reggel negyed nyolc óta nincs a felső vezetékben áram. A kurdi állomáson szintén kidőlt fa okozott kárt a biztosítóberendezésben.
Döbrököz és Kurd, valamint Kurd és Szakály-Hőgyész között vízátfolyások miatt csökkenteni kellett a vonatok sebességét. Godisa és Komló között Mecsekpölöske megállóhelynél, valamint Dombóvár és Mágocs-Alsómocsolád között fa dőlt a pályára. Ezeken a szakaszokon reggel óta áll a vonatközlekedés, az erre közlekedőknek átlagosan ötven-hetven perces késésekre kell felkészülniük.
A Budapest-Kelebia vasútvonalon, Kiskőrös állomáson is leszakadt a felső vezeték. Pirtó és Soltvadkert között fa dőlt a pályára. Az utasokat Csengőd és Kiskunhalas között vonatpótló autóbuszok viszik. Ezeken a szakaszokon átlagosan ötven-száz perces késések várhatók. Itt a MÁV Zrt. és a tűzoltóság szakemberei a felső vezeték helyreállításával és a fák eltakarításával előreláthatóan dél körül végeznek - olvasható a közleményben.