Rendhagyó kampánnyal védik a magyarok egészségét
Táncolj az esküvőmön! címmel egészségmegőrző kampányt indít dr. Béres József, a Béres Egészség Hungarikum Program alapítója. A családoknak szóló kezdeményezés szakít a korábbi gyakorlattal, és elsősorban nem ismeretek átadására törekszik, hanem érzelmileg szeretne hatni a felnőtt lakosságra.
A kampány indulását egy reprezentatív kutatás előzte meg, melyet idén júliusban végeztek el 700, 25–59 éves városi emberrel. A megkérdezettek egy tízes skálán kevesebb mint 4 pontra értékelik az egész lakosság egészségét, míg a sajátjukat is csak 7-esre.
A minta visszaigazolta azt a már korábbi tapasztalatot, miszerint a nőknek, a házasoknak, a kisgyerekes pároknak és az életkor növekedésével fontosabbá válik az egészség, ennek ellenére úgy tűnik, az emberek mégsem hajlandóak tenni az egészségmegőrzésért. Kifogásért nem kell a szomszédba mennünk: a megkérdezettek több mint fele anyagi okokra hivatkozva, közel 40%-uk időhiány miatt nem tesz szinte semmit, de negyedük pusztán kényelemből nem hajlandó változtatni az életmódján.
Az embereket általános egészségkockázati tényezőkről is kérdezték, ezek között a túlsúlyt, a dohányzást, a mozgásszegény éeltmódot, a helytelen táplálkozást, a felgyorsult életet, az alkoholfogyasztást és a magányt említették - ebben a sorrendben. Amikor viszont saját kockázati tényezőiket kellett felsorolniuk, nyilvánvalóvá vált: mindenki szereti felmenteni magát, az első helyen a kaotikus életmód szerepelt az elhízás helyett.
További érdekesség, hogy a köztudatban az egészségmegőrzés legfontosabb eszközeinek az egészséges táplálkozást és a sport tekintik, az érzelmi tényezőkkel - úgymint közös program családdal, barátokkal, vagy az önmagunkra fordított idő - már kevésbé számolnak. Balassa Levente életegyensúly-tanácsadó szerint pedig ez a három együtt, egymással összhangban képest fenntartani az egészséget hosszú távon. Az életmódváltás kényes pontja a motiváció és a koncentráció, mert csak így érhető el sikerélmény.
A Táncolj az esküvőmön! program komplex szemléletben akar segíteni az embereknek az életmódváltásban, és elsősorban a fiatalokat célozza meg, mondják el ők szüleiknek: éljenek úgy, hogy táncolhassanak az esküvőjükön. A kampány készített egy kisfilmet is, amellyel az érzelmekre ható célkitűzést szeretnék erősíteni.
A vállalkozó kedvű fiataloknak egy pályázatot is kiírnak, dr. Béres József azt szeretné, hogy a gyerekek fotón, rajzban vagy filmen üzenjenek szüleiknek, így segítve az életmódváltást.