Szombattól teljes üzemben robognak a budai villamosok
Az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb budai kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházásának köszönhetően a villamosvonalak újra egységes hálózatot alkotnak. Az észak-, a közép- és a dél-budai területek között átszállásmentes villamoshálózat jön létre, és Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé - tájékoztat a BKK.
Több villamosjárat útvonala hosszabb lesz: a 17-es, a 19-es és a 41-es Óbuda és Újbuda, illetve Dél-Buda között jár majd, a 61-es pedig Hűvösvölgy és a Móricz Zsigmond körtér között.
Régi-új villamosjárat indul Hűvösvölgyből 56-os jelzéssel Budafokig, illetve 56A jelzéssel a Móricz Zsigmond körtérig.
A 86-os buszt felváltja az Óbuda és a Batthyány tér M+H között közlekedő 109-es busz, az Óbudáig meghosszabbított útvonalú 111-es busz, a 17-es, a 19-es és a 41-es villamos, valamint a Budafoki úti szakaszon az egész nap és hétvégén is közlekedő 133-as busz.
A 160-as, a 260-as és a 260A buszjárat külső végállomásától az Óbudai rendelőintézetig jár, belső szakaszán villamossal lehet utazni majd.
A 7-es busz közlekedése nem változik, főként az üzemidőt vagy a követési időt érintő módosítások lesznek a 33-as, a 107-es és a 133-as járat menetrendjében.
Az új forgalmi rendről több felületen is informál majd a BKK: többek között térképes tájékoztatók, hangosbemondó és szórólapok is segítik majd a zökkenőmentes átállást.