Személyiségünket tükrözi, milyen bort iszunk
Gerard Bassetet nem kell különösebben bemutatni a bort kedvelő közönségnek, rendelkezik boros MBA-vel, a Master of Wine és Master Sommelier címeket mondhatja magáénak és egyébként az Európa és a világ legjobb sommelier-je címek büszke tulajdonosa.
Most egy kutatás eredményeit ismertette. „A vörösbort kedvelők a legnyugodtabbak, legelégedettebbek. A fehérboros emberek kedvelik a status quo-t, míg az, aki a rosét szereti, változásra vágyik” – idézi a szakembert a Borkultusz.com.
A szakemberek 2000 résztvevőt faggattak borivási szokásaikról, majd személyiségjegyüket vizsgálták, és úgy tűnik, bizonyos vonások egyértelműen megmutatkoznak azoknál, akik kifejezetten a vörösborra esküsznek, sajátos jegyeik vannak a fehérbort kedvelőknek és a rosé borokat szeretőknek is.
Azt találták, hogy a vörösborosok nagy része diplomás, házas, és viszonylag gyakran iszik bort – többször legalábbis a fehérboros és rosés fogyasztóknál. Akik a fehéret szeretik, általában elégedettek jelenlegi munkájukkal, nem foglalkoztatja őket túlságosan a ranglétrán való előrejutás.
A vörösbort kedvelők magukat a következő kifejezésekkel jellemezték: magabiztos, nyugodt, erős, intelligens, míg a fehérbor-pártiak gyakorlatiasnak, okosnak, félénknek, csendesnek festették le magukat. A rosés résztvevők a hangos, melegszívű és bájos jelzőkkel jellemezték magukat.
A kutatás során az is kiderült, hogy a vörösbort fogyasztók keresnek a legjobban, évente 64 500 és 72 500 dollár között keresnek, a fehérborosok 40 000 és 48 000 dollár közti összeget visznek haza, a rosésok fizetése pedig 48 ezer dollár körül mozog. Utóbbiak egyébként gyakrabban keresik fel a közösségi oldalakat, mint a többiek, gyakrabban nézik facebook-oldalukat, jobban keresik ismerőseik társaságát.
A portál ugyanakkor rávilágít, hogy az adatok tükrében eléggé Nagy-Britannia központúak az eredmények, és kérdéses, hogy Amerikában vagy bárhol máshol a világon hasonló eredményre jutnának-e a szakemberek.