Százhúszezer tonna, és ötven méterrel hosszabb az Eiffel-toronynál, mi az?
Persze az óceánjáró többi tulajdonsága sem elhanyagolható: fedélzetén 6360 utast képes szállítani, kétezer-egyszáz fős személyzete van, és hatvanhat méteres szélességével szintén rekordernek számít – írja a The Guardian.
Tizenkétezres növénykert, a világ legnagyobb, hajón található csúszdaparkja, ezernégyszáz fős színház – ezek is mind megtalálhatóak rajta. Óriási mászófal, bevásárlóutca, mini-golf, szörfszimulátor, kaszinó, jacuzzi, sőt két robotpincér is a vendégek kényelmét szolgálja majd – őket egyébként a Bionic Barban kell keresni. Meg az alábbi videóban is.
És még tovább megyünk a számokkal: a Harmony of the Seas megépítése csaknem 1,1 milliárd dollárba került, ezzel a világ legdrágábban épült hajójának címét is elnyerte. Szerencsére a külcsín mellett más szempontból sem elhanyagolható a belbecs: a hajó húsz százalékkal kevesebb szén-dioxidot termel majd, mint a két legnagyobb, hasonló kategóriában lévő társa.
A monstrumot az amerikai Royal Caribbean Cruises Limited számára a franciaországi Saint-Nazaire-ban építette az STX France, a hajót márciusi tesztútja után csütörtökön adták át tulajdonosának. A hajóóriás negyven hónap és tízmillió munkaóra alatt készült el. A munkálatok még 2013-ban kezdődtek, kétezer-ötszázan dolgoztak rajta. A kivitelező STX százhúsz kirándulóhajót épített százötven éves fennállása alatt, és a következő évtizedben még tizenegyet terveznek.
Fotó: Royal Caribbean International |
Ha az időjárás is úgy akarja, az óceánjáró vasárnap elhagyja a hajógyárat, és Southampton felé veszi az irányt. Innen május 22-én Barcelona lesz az úti cél, ahonnan október közepén indul majd rendszeres kirándulásokra.