Háromszázmilliárd üveggel adtak el a világ egyik legismertebb italából

Százharminc éves lett a Coca-Cola. A gyógyszernek induló ital története emellett sem szűkölködik lenyűgöző számokban.    

Az első rögtön a legnagyobb: fennállása alatt összesen háromszáz milliárd üveggel értékesítettek az üdítőből. Az ital nemcsak fogyasztva, festve is sokat ér: az Andy Warhol tervezte, három palackot ábrázoló kép több mint ötvenhét millió dollárért kelt el. Az italt huszonnégymillió boltban árulták. Ha valaki 1919-es indulása óta megtartotta volna kólarészvényét, az 2015 végén – osztalékokkal együtt – 12.748.802 dollárt érne – olvasható a Coca-Cola Company honlapján.

A globális termékportfólióban húszmilliárd dollár összértéke van az italnak, ezek közül tizennégy szénsavmentes, hat szénsavas.
A cég fennállása alatt negyvenhét szlogennel népszerűsítette az italt, a legutóbbi a Taste the feeling. A Coca Cola Freestyle keretein belül száznegyven változatban érhetőek el szénsavas és mentes variációk. A cég által forgalmazott italok között ezeregyszáz alacsony kalóriatartalmú, vagy egyáltalán nem tartalmaz kalóriát.

A Coca Cola jótékonyságban is erős: alapítványa tavaly nyolcvannégy és fél millió dollárt adományozott helyi közösségeknek, és hatvanegy országban kétszázkilenc vízgazdálkodási projektet indítottak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.