Sunnyogva szavaztat a Facebook: az adatkezelés a tét
A Facebook még a - nem túl sikeres - részvénykibocsátás előtt, áprilisban jelentette be, hogy módosítja adatkezelési irányelvét. Az alapvető változást az jelenti, hogy az oldal a megjelenő hirdetéseket a felhasználók "közösségi viselkedéséhez" szabná, vagyis gyakorlatilag minden lájk és link alapját képezné a marketingnek – írja a Hír24.
Ez a gyakorlat nem újdonság, a Google is hasonlóképp figyeli felhasználóinak aktivitását, hogy mindig személyre szóló reklámot tudjon megjeleníteni felületein. A közösségi oldal abban is követné a keresőóriás példáját, hogy immáron külső oldalakra is kínálna hirdetéseket - természetesen a facebookos tevékenység alapján.
A felhasználók szavazással dönthetik el, hogy szeretnék-e ezeket az újításokat, vagy sem. Szavazni ITT lehet június 8-ig (magyar idő szerint este 6-ig). A szavazás akkor lesz érvényes, tehát akkor veszik figyelembe a felhasználók óhaját, ha az aktívak legalább 30%-a a virtuális urna elé járul.
A közel egymilliárd "lakosú" Facebook esetében ez háromszázmilliós részvételt jelent - a cikk megjelenéséig mindössze 65 ezren szavaztak, ami nem is csoda, hisz a közösségi oldal nem igen töri magát, hogy minél többen értesüljenek a lehetőségről. Az eddig leadott szavazatok alapján az adatkezelési irányelvek maradnának a régiben, tehát a felhasználók nem kérnek a személyre szabott reklámokból.