Süllyedő oszlopok állják az autósok útját az V. kerületben
A legtöbb forgalmirend-változás az V. kerület déli részén, a Kossuth Lajos utca - Kiskörút által bezárt területen lesz, a változások április 6-án, kedden lépnek életbe - mondta Rogán Antal, hozzátéve: a belváros északi részén, a Szabadság tér környékén is lesznek változások.
Kifejtette: a Kálvin tér felől a Kecskeméti utcába április 6-tól már be lehet hajtani, viszont a Szerb utcánál egy süllyedő oszlopot telepítenek, amely csak a 15-ös buszt engedi tovább az Egyetem térre, ahova sem az autók, sem a taxik nem hajthatnak be. Budára a Petőfi hídon, vagy a Szabadság hídon keresztül lehet majd átmenni. A Veres Pálné utcát azonban kétirányúsítják a Vámház körút és a Só utca között, így áprilistól már ki lehet hajtani a kiskörútra is.
A Veres Pálné utca másik szakaszán, az Irányi utca és a Szerb utca között megváltoztatták a forgalom irányát, a jövő héttől az Irányi utca felől lehet a Szerb utca felé haladni. A Ferenciek terén az Y-alagút továbbra is használható lesz és már be lehet hajtani a Petőfi Sándor utcába is, amely a Harmincad utcáig mindenki által használható lesz. Innen egy süllyedő oszlop csak a BKV buszait engedi tovább a József Attila utca felé. Az autósok a Harmincad utcán keresztül a Deák Ferenc tér irányába mehetnek tovább.
Rogán Antal a további forgalmi változásokat sorolva kiemelte a Szabadság tér környékét is. Az Október 6. utca ugyanis zsákutca lesz a tér déli részén, az engedéllyel való behajtás lehetősége is megszűnik. Ezen kívül süllyedő oszlopot helyeznek ki az Október 6. utca és az Arany János utca kereszteződésébe is, így a Sas utcáig csak a BKV buszai használhatják az Arany János utcát.
A polgármester tájékoztatása szerint az Arany János utca haladási iránya az Akadémia utca és Október 6. utca között megfordul, és kihajtási lehetőség lesz az Akadémia utcába, illetve Nádor utcába.
A projektet 2006 őszén indították, április hatodikán az első ütem kivitelezése fejeződik be. Ennek összköltsége Rogán Antal elmondása szerint 2 milliárd forint, ebből valamivel 50 százalék fölött van az önkormányzat önrésze, a többi uniós forrás. A fideszes polgármester a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: nem az volt a céljuk, hogy sétálóutcákat alakítsanak ki, hanem az hogy az átmenő forgalmat kiszorítsák a belvárosból. Rogán Antal szerint csak a Kecskeméti utcán naponta 30 ezer autós haladt át, ennek töredéke volt a célforgalom.
A belváros új főutcája projekt keretében felújították az utcákat, járdákat, kicserélték a közműveket, új utcabútorokat helyeztek ki és LED-es közvilágítást kaptak a közterületek.
A jövő hét keddtől életbe lépő forgalmi változásokról a belvarosujfoutcaja.hu oldalon több videó és interaktív térkép is tájékoztatást nyújt.