Sofőr nélkül száguldottak az autók
A rendszer a következőképp működik: minden egyes kocsi méri az előtte haladó sebességét, haladási irányát, valamint a kettőjük közötti távolságot, és saját sebességét ennek megfelelően szabályozza.
Minden jármű teljesen független, és bármikor elhagyhatja a konvojt. Azonban miután csatlakozott a többiekhez, a sofőrnek már nem kell a vezetéssel foglalkoznia.
A tesztflotta egy felvezető teherautóból és az azt követő, teljesen automatikusan haladó autókból állt. A járművek 200 kilométert tettek meg, és elérték 90 km/órás sebességet, miközben 6 méter távolságban követték egymást.
A Volvo szerint a technológia nem pusztán biztonságos, de környezetkímélőbb is, mivel a járművek közötti reakcióidők sokkal gyorsabbak. A környezetszennyezés csökken, hiszen az autók szorosan követik egymást, kihasználva a kisebb légellenállásból fakadó előnyöket. A várakozások szerint az energia-megtakarítás így akár a 20 százalékot is elérheti. Emellett az utak kapacitása is jobban kihasználhatóvá válik.