Sínrepedés miatt is korlátozni kellett a metró sebességét

Sínrepedések, illetve a sínek kopása is közrejátszott abban, hogy a BKV keddtől 80-ról 60 kilométeres sebességre csökkentette a 3-as metró maximális sebességét - közölte a BKV szerdán az MTI megkeresésére.

A közlekedési társaság tájékoztatása szerint az észak-déli vonalon a legrégebbi, Nagyvárad tér és Deák tér közötti szakasz 35, a legújabb (Árpád híd-Újpest városközpont) 21 éves, a pálya vasanyagát az eltelt idő alatt nem cserélték, csak kisebb beavatkozások voltak, a vágányok állapota miatt néhány éve a pálya kopását is figyelik, és ultrahangos vizsgálatot is folytattak.    

A vonal egyes szakaszain elvégzett mérések alátámasztották, hogy szükség van a sebességkorlátozásra, mert több helyen van nagyobb sínkopás vagy repedés. A jövő év elején minden szakaszon elvégeztetik a szükséges vizsgálatokat, ez alapján dönthetnek arról, hogy egyes szakaszokon feloldható-e a korlátozás beavatkozás nélkül, vagy lehetséges-e a hibák kijavítása síncsiszolással. Ekkor derülhet ki az is, hogy be kell-e vezetni újabb korlátozásokat.

A BKV közölte, tervezik ugyan a vonal felújítását, illetve meghosszabbítását, de ehhez uniós forrásokat kell igénybe venni. Ezek lehívásához a szükséges feladatokat a Budapesti Közlekedési Központtal egyeztetve megkezdték, a költségekről és a műszaki tartalomról a BKV egyelőre nem tudott nyilatkozni.

A sebesség csökkentése a BKV szerint a menetidőt kismértékben megemeli, ez kisebb késéseket, a forgalmasabb időszakokban a korábbinál egyenetlenebb járműkövetést, eseti zsúfoltságot okozhat. A járművek sebességének szabályozását az automata vonatvezető rendszer átprogramozásáig ideiglenesen a járművezető végzi, ez esetenként hirtelenebb indulást vagy megállást okozhat.

A BKV arról tájékoztatott, hogy folyamatosan figyelik a járműforgalom egyenletességét, és ha kell, változtatnak a metrók közlekedésén, hogy egyenletes maradjon.    

Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek azt mondta, az elmúlt másfél nap tapasztalatai alapján a menetrendet nagyon nehezen tudják tartani, a metróvezetők feszített munkatempóban dolgoznak, és műszaki hibák is okoznak nehézségeket, ezért kezdeményezni fogja, hogy módosítsák a menetrendet.

A szakszervezeti vezető hétfőn azt közölte, hogy az észak-déli vonalon az aljzatbetont a befolyó talajvíz megrongálta, és a sínek lekötése korrodálódott.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.