Sikeres próbát hajtott végre az ötödik generációs orosz vadászgép

Sikeres volt az ötödik generációs orosz vadászrepülőgép első repülési kísérlete a távol-keleti Amur menti Komszomolszk repülőgépgyárában - jelentette az Interfax hírügynökség pénteken, moszkvai idő szerint reggel.

A gép Szergej Bogdan, többszörösen kitüntetett berepülő pilóta irányításával 47 percet töltött a levegőben, rendszerei és hajtóműve kifogástalanul működött, minden kitűzött feladatot sikerült teljesítenie - közölte a gépet fejlesztő Szuhoj repülőgépgyár szóvivője.

Az ötödik generációs orosz PAK-FA-t az amerikai F-22 Raptor és az F-35 Lightning II vetélytársának tervezték meg.
Komszomolszk, 2010. január 29. Az orosz NTV televíziós csatorna 2010. január 29-i adásából készített felvételen az ötödik generációs orosz vadászgépek T-50-es lopakodójának prototípusa repül 45 perces első útján Oroszország távol-keleti légterében. Az 5500 km hatótávolságú lopakodó vadászgép, melyet 1990 óta fejlesztenek, várhatóan 2015-ben áll hadrendbe - jelentette be ezen a napon Vlagyimir Popovkin orosz védelmi miniszterhelyettes. A fejlesztésben Oroszországgal kizárólag India működik együtt. (MTI/EPA)

A hivatalos elnevezésén a Frontrepülőerő Perspektivikus Légi Komplexuma (orosz rövidítéssel PAK-FA) avagy a T-50 a Szuhoj tervező iroda munkája. Az első fázisban a Mikojan iroda is tervezett egy gépet, ennek legjobb megoldásait integrálták a Szuhoj-fejlesztésbe.

A kiszivárgott információk alapján a PAK-FA amerikai riválisához, az F-35-höz  hasonló kialakítással készül, ugyanúgy képes lesz a szupercirkálásra, és rendelkezni fog belső fegyvertérrel is. Fedélzeti radarrendszerének a gép körüli légtér 360 fokos pásztázását a hírek szerint két berendezéssel oldják meg.

A gépből értesülések szerint öt prototípus készül majd, ebből kettő a földi tesztelésre. Ha minden a tervek szerint halad, a berepülést 2012-re fejezik be, a típust 2015-ben állíthatják hadrendbe. Az új vadászgép szükségessége 2002-ben merült fel, s az első próbautat 2007-re tervezték, ez azonban elhúzódott. Az új gép veszi majd át a tervek szerint a MiG-29 (NATO-osztályozásban Fulcrum) és a Su-27 (NATO-neve Flanker) helyét. Készül belőle egy indiai változata is, amelynek kidolgozásában az indiai fél is részt vesz.

Az ötödik generációs orosz PAK-FA-t az amerikai F-22 Raptor és az F-35 Lightning II vetélytársának tervezték meg.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.