Segítik a koncentrációt az aranyos képek

Ne csodálkozzunk, miért van olyan sok bekeretezett kutya, macska vagy bárány fényképe az irodák falán – egy japán tanulmány szerint a kawaii, vagyis az aranyos, bájos dolgok látványa javítja a munkateljesítményt.

A kawaii kulcsfontosságú fogalom a japán kultúrában: aranyosat, bájosat jelent. A japánok ezt a szót használják egy aranyos állatra is, ezért a szóban forgó kutatás is erre utal. Úgy tűnik ugyanis, hogy nemcsak a boldogság, hanem a koncentráció ereje is származhat abból, hogy valakit aranyos képek vesznek körül.

Mikulásnak öltöztetett nyúl egy tokiói állatkereskedésben: 2011 a Nyúl éve lesz a kínai horoszkóp szerint
A pet rabbit is dressed as Santa Claus at a photo event to celebrate Christmas and the Year of the Rabbit at a pet rabbit shop in Yokohama, south of Tokyo, December 21, 2010. The year 2011 is the Year of the Rabbit on the Chinese zodiac calendar. REUTERS/Kim Kyung-Hoon (JAPAN - Tags: ANIMALS IMAGES OF THE DAY)

A Hiroshi Nittono kognitív pszichológus professzor által vezetett kutatásba 48 főiskolai hallgatót vontak be. Először arra kérték őket, játsszanak egy kézügyességet igénylő játékkal, majd a csoport felének aranyos kis állatok képeit mutatták, a többi önkéntes felnőtt állatok fotóit látta.

Ezután egy második fordulót is kellett játszaniuk a hallgatóknak. Az eredményekből kiderült, hogy azok, akiknek a kölyökállatok fotóit mutatták, a második körben sokkal jobban teljesítettek, mint a csoport másik fele. Egy másik kísérletben 48 új önkéntessel szintén hasonló eredményre jutottak, annak ellenére, hogy abban háromfajta képet mutattak a csoportnak: kölyökállatokat, felnőtt állatokat, vagy finom ételeket. Az eredmény ebben az esetben is a kis állatok javára dőlt el.

„A kawaii dolgok nemcsak boldogabbá tesznek bennünket, hanem a viselkedésünkre is hatással vannak. Ez a kutatás  azt mutatja, hogy az aranyos dolgok megtekintése növeli a feladatok során a teljesítményt, az összpontosítást, mivel segít a figyelem fókuszálásában” – idézte a professzort a Mindennapi Pszichológia.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.