Saját arcképét fedezte fel egy temetkezési vállalat kirakatában

Ismeretlen névvel és adatokkal saját arcképét fedezte fel véletlenül egy párizsi temetkezési vállalat kirakatában egy újságírónő.
Hélene Crié-Wiesner amerikai-francia újságírónő egyik barátja Párizs utcáin sétálgatva vette észre a kirakatban egy halálhír illusztrálásaként az újságírónő egy átlátszó kockába gravírozott 3D-s, holografikus arcképét. A kép alatt számára ismeretlen név és adatok szerepeltek: Brigitte Martin (1959-2009). Úgy vélte, Crié-Wiesner valószínűleg eladta a kép használatának jogait.

A szabadúszó újságírónőnek azonban sejtelme sem volt arcmása ilyen formájú felhasználásáról. Korábban ezt a hirdetés alapjául szolgáló fotót használta a Rue 89 francia hírblogon közölt, gazdasági témákkal foglalkozó rovatában. Mint kiderült, a temetkezési vállalat a képet Franciaországban több üzlete kirakatában is használta szolgáltatásai reklámozásához engedély nélkül.

Crié-Wiesner a temetkezési vállalat üzletében magyarázatot követelt. Az ott dolgozó nő elmondta, hogy a szolgáltatásukat bemutató mintapéldányt az emlékhologramokat készítő vállalkozó hozta be hozzájuk. Abba beleegyezett, hogy bevegyék a kirakatból Crié-Wiesner képét, de nem adta át a hologramot az újságírónak.

A temetkezési vállalkozás vezetője, Francis Duval bocsánatkérő üzenetet hagyott Crié-Wiesnernek: "Nagyon sajnáljuk a történteket: egy kedves, őszinte arcot kerestünk az interneten, de nem győződtünk meg arról, hogy a kép felhasználható-e".

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.