Részlegesen megnyitották a gyalogos forgalom előtt a gárdonyi vasúti aluljárót
A gárdonyi vasútállomáson - a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal 55 milliárd forint beruházással, európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztésének részeként, - 3,5 milliárd forintos költséggel megújult a vágányhálózat, perontetős, új magas peronok épültek, felújították a felsővezetéket, a térvilágítást és a vízelvezető rendszert.
Továbbá kábelcsatornák, aknák épültek az új biztosítóberendezés és távközlési hálózat számára, s elkészült a peronok és a Velencei-tó biztonságos megközelítésére szolgáló gyalogos aluljáró. A létesítmény műszaki átadás-átvétele már júniusban megtörtént, jelenleg hatósági használatba vétele folyik.
A MÁV Zrt. valamint a beruházó NIF Zrt. a téli közlekedés biztonsága érdekében döntött úgy, hogy a peronok felé megnyitja az aluljárót a gyalogosok előtt. A létesítmény tópart felé vezető része azonban még le van zárva.
A végleges megnyitásra és a liftek üzembe helyezésére a hatósági használatbavételt követően kerül majd sor.
A vasútvonal fejlesztése keretében felújították a gyalogos felüljárót is, továbbá tervezik az új P+R parkolót.
A Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként Tárnok-Székesfehérvár között megvalósuló vasútvonal fejlesztés 2012 végére fejeződik be. A beruházás összköltségének 85 százalékát az Európai Unió finanszírozza, 15 százalékát hazai forrásból fedezik