Pszichológiai fejtörő a mai Google-logó
A svájci születésű pszichiáter az 1920-as években dolgozta ki azóta is vitatott tesztjét, a népszerű diagnosztikai módszerrel a szakemberek a páciens személyiségstruktúráját térképezik fel. A tíz táblából álló sorozat tintafoltszerű képekből áll, öt fekete, 2 fekete és piros, míg a maradék három színes. Ennél a tesztnél nem létezik "rossz válasz", a vizsgálati személynek azt kell elmondania, ami a kép alapján csak az eszébe jut.
Az értékelés komplex és összetett, öt kategóriát vesznek figyelembe: lokalizáció (a válasz az egész foltra értendő, vagy annak csak egy részére vonatkozik), a determinánsok (a folt alakja, színe, árnyékolása vagy mintázata váltotta-e ki a választ), a tartalom (a válasz mit képvisel) a gyakoriság (mennyire gyakori vagy eredeti az adott válasz) és az ún. különleges reakciók (a vizsgálati személy speciális reakciói).
A Google a teszt atyjára emlékezve egy különös és szellemes logót választott: a kattintásra folyamatosan változó tintafoltról eszünkbe jutó gondolatokat akár e-mailben vagy Facebookon is megoszthatjuk barátainkkal. A képek között találunk néhány, az eredetire hasonlító ábrát, de a többségük inkább vicces, mint amilyen például egymás kezét fogó törpapár vagy a két labdázó dinoszaurusz.
A Google animációkkal, eltűnő vagy átalakuló betűkkel és rejtvényekkel emlékezik meg ünnepek, évfordulók, jelentős rendezvények alkalmából. A doodle (szó szerinti fordításban firka) néven ismertté vált logók figyelése és gyűjtése sokak kedvelt elfoglaltságává vált az interneten. Az első ilyen "firkát" az 1998-as Burning Man fesztivál alkalmából készíttették, a rendezvény emblémáját szerkesztve a logóba.