Pótló buszok járnak majd a Budapest-Esztergom vonal egy szakaszán
Elmondta: az érintettekkel konzultálva alakították ki a június 16. és augusztus 26. közötti időszakra a vonatpótló buszok közlekedését. Az autóbuszok E jelzéssel Pilisvörösvár és Esztergom, S jelzéssel Pilisvörösvár és Szabadságliget, K jelzéssel Pilisvörösvár és Piliscsaba, N jelzéssel Esztergom és Nyergesújfalu között viszik majd a vasút utasokat.
Szórád Róbert hangsúlyozta: 4-5 perces átszállási idővel számoltak csatlakozásnál, és a nyáron a tapasztalatokat értékelve alakítják majd ki az ősztől - az iskolába járást is figyelembe véve - a vonatpótló autóbuszok új menetrendjét.
Mint mondta, hogy a vonatra megváltott vasúti menetjegyek, bérletek a vonatpótló autóbuszokra érvényesek. A Budapest-Esztergom között menetrend szerint közlekedő Volán-járatok a vasúti bérletet is elfogadják Esztergom és Pilisvörösvár között, de a vasúti jegyeket már nem.
Kameniczky Ákos, a Volánbusz Zrt. forgalmi igazgatója a sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva közölte: a vágányzár idején nem számítanak jelentős utasforgalom-növekedésre menetrend szerinti járataikon. A MÁV-Starttal közösen elemzik a forgalom tapasztalatait, és ennek alapján alakítják majd ki szeptembertől a kapacitást.
A MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy élő állat és kerékpár szállítása nem lehetséges a vonatpótló buszokon, a kerekes székes közlekedést előzetes bejelentés alapján biztosítják.
A MÁV-Start Zrt. tájékoztatása szerint a vonatpótló autóbuszok Pilisvörösvár és Piliscsaba között, illetve Piliscsaba és Esztergom között június 16-tól 2013. március 31-ig járnak majd, Nyergesújfalu és Esztergom között június 16-tól október 30-ig.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az Új Széchenyi Tervben az Európai Unió támogatásával folyik a Budapest-Esztergom vasútvonal felújításának első üteme, a mintegy 44 milliárd forint értékű munkálatok 61,7 kilométert érintenek. A vasúti pályafelújítás mellett 16 állomást és megállót tesznek rendbe, és több helyen P+R és P+B parkolók létesülnek. A Budapest-Esztergom vasútvonal felújításának második üteme az Európai Unió 2014-ben kezdődő második fejlesztési ciklusában valósul meg.