Pórul jártak a szállodautalvánnyal, de bűncselekmény nem történt
Óvatosan kell bánni azokkal az anyagilag egyébként nagyon előnyös internetes szállodafoglalásokkal, melyeknek az árát előre kell kifizetni - ez az egyik tanulsága annak a soproni ügynek, melynek több mint 400 sértettje, feljelentője van.
A H. Kft. által üzemeltetett Hotel Saphir Aqua működtetője egy évig sikeresen üzemeltette - közben átalakította - a szállodát, majd anyagi vitája támadt az épület tuajdonosával. A működtetőnek idővel gondot okozott a magas bérleti díj, s a rezsi megfizetése a kedvező szobaárak mellett, ezért az ingatlan tulajdonosa felmondta a vele kötött szerződést, és 2011 nyarán bezárta a hotelt.
Az interneten azonban több százan váltottak már általuk kifizetett utalványt, melyet az év végéig vehettek volna igénybe. Július 2-tól azonban hiába érkeztek meg Sopronba, a szállodába nem engedték be őket.
Négyszáznál több ilyen károsult van, ők büntetőfeljelentést is tettek a rendőrségen. Saly György alezredes, a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság osztályvezetője pénteken sajtótájékoztatón jelentette be: bűncselekmény hiányában a nyomozást megszüntették.
Felmerült ugyan a csalás gyanúja, de bebizonyosodott: az üzemeltető az utalványok értékesítésekor még nem tudta, hogy a szállodát bezárja a tulajdonos. Így a a csalás két fontos eleme, a tévedésbe ejtés vagy tartás nem valósult meg. Más bűncserlekményt sem követett el a bérlő.
A sértettek polgári peres úton érvényesíthetik kárigényüket.