Óceánjáró balesete: nem keresik többé az áldozatokat a víz alatt
A polgári védelem tájékoztatta az érintett országok nagykövetségeit és az esetleges áldozatok családjait, hogy "a biztonsági körülmények nem teszik lehetővé a hajóroncs vízzel elöntött részében a további kutatást". Mivel a hajótest deformálódott, attól tartanak, hogy vészhelyzet esetén a búvárok nem tudnának kijutni a helyenként húsz méteres mélységből.
Az eltűntek keresése kizárólag a hajónak a vízből kiemelkedő részén folytatódik - mondta Luca Capri tűzoltósági szóvivő. Úgy fogalmazott, hogy helyesebb áldozatokról beszélni, s nem eltűntekről.
Eddig tizenhét ember holttestét találták meg, tizenhatot tudtak közülük azonosítani, és további tizenötöt keresnek még a hajótestben.
A Costa Concordia január 13-án futott zátonyra Toscana partjaitól mintegy 30 méterre.
A hajó biztonsági műszereiben nem volt hiba. A legénység kéthetente biztonsági gyakorlatozáson vett részt - közölte Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke kedden szenátusi meghallgatásán. Elismerte azonban, hogy túl sok idő telt el a zátonyra futás és az evakuálás elrendelése között, és a tragédia óráiban a hajótársaság nem kapott pontos információkat a kapitánytól. Hozzátette, hogy a hajót a társaság leírtnak tekinti, az soha többé nem fut ki a tengerre.
Foschi bejelentette, hogy az üzemanyagtartályok kiürítését szerdán elkezdik. A hajótársaság megkezdte a Costa Concordiáról tengerbe került hulladék, bútorok és felszerelés összegyűjtését.
A hajótársaság felelőségének kivizsgálását sürgették túlélőket képviselő olasz ügyvédek a grossetói ügyészséghez beadott keresetükben. A bíróság február 6-án dönt arról, hogy a hajó kapitánya, Francesco Schettino házi őrizetben marad-e. A hajó feketedobozának információit a március 3-ra kitűzött bizonyítási eljáráson ismertetik.