Ez lehet a dinók sikerének titka
A Jurassic World az első film, amelyik 13 nap alatt elérte az egymilliárd dollárt – Magyarországon eddig több mint 266 ezren váltottak rá jegyet –, a kritikusok azonban kevésbé lelkesednek a kalandfilmért, mint a nézők: szerintük a Colin Trevorrow által jegyzett alkotásból teljesen hiányzik az innováció. A cselekmény egyes elemei gyanúsan hasonlítanak a korábbi epizódokra, és a fordulatok is kiszámíthatók.
Felvetődhet a kérdés, hogy akkor mi vonzza a nézőket a mozikba. A BBC újságírói szerdán összegyűjtötték a hatalmas siker fő tényezőit. A legkézenfekvőbb magyarázat a 3D-s technológia kihasználása: a dinók rendkívül életszerűek és ijesztőek, a nagyobb élményre vágyó nézők pedig hajlandók megvenni a jóval drágább 3D-s, 4D-s és 4DX-es jegyeket.
A főszerepre kiválasztott Chris Prattnek szintén szerepe van a film népszerűségében. A színész tavaly két kasszasikerben is látható volt: A Lego-kaland és A galaxis őrzői itthon is jól szerepelt a mozikban. Minden bizonnyal meghatározó az úgynevezett „Kína-effektus” is. Az ázsiai országban kvótát határoznak meg az egy évben bemutatható amerikai filmekre, így a legtöbb alkotás elkerüli a mozikat. A kínai filmpiac a második legnagyobb a világon, így az azonnali forgalmazás komoly dollármilliókat jelent.
Chris Pratt, a film főszereplője a kasszasiker egyik jelenetében |
A sikerrecept legutolsó komponense a nosztalgia: a Jurassic World messze nem olyan kivételes alkotás, mint az első Jurassic Park, a nosztalgia ereje azonban jelentős. Sokan, akik moziban látták az első részt, most saját gyermekeikkel nézik meg az új epizódot, amely látványában és hangulatában hűen megidézi elődjét. A Z generáció számára pedig pusztán a mozivászon méretű dinoszauruszok látványa is megéri a belépő árát, hiszen ők eddig csak televízión keresztül láthatták Steven Spielberg szörnyeit.