Nem a levegőben robbant fel az Air France-gép
A gép egy darabban, nagy sebességgel csapódott a vízfelületnek - közölte a vizsgálatot vezető Alain Bouillard, a légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) illetékese.
A külső sebességmérő műszerek, az úgynevezett Pitot-csövek meghibásodása csak az egyik eleme lehetett a baleset okainak, nem ez volt a fő ok - tette hozzá, elismerve, hogy a baleset okát továbbra is homály fedi. "Még nagyon messze vagyunk attól, hogy megtaláljuk a katasztrófa okát" - mondta.
A gépnek nem volt műszaki problémája, amikor felszállt. Az időjárás rossz volt, de nem olyan, ami szokatlannak számítana a Földnek azon a részén - fejtegette. Okosabbak lennénk, ha megtalálnánk a feketedobozokat - fűzte hozzá.
Mint elmondta, július 10-én megkezdődik a feketedobozok utáni kutatás második szakasza, többek között ultrahangos felderítő berendezésekkel megkezdik a - gleccserszakadékok szabdalta - tengerfenék módszeres pásztázását. Csökkenti a két adatrögzítő berendezés megtalálásának esélyét, hogy a beléjük épített jeladó néhány napon belül elnémul.
Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó utasszállító gépe június 1-jén zuhant le 1500 kilométerre a brazil partoktól; a szerencsétlenségben 228 ember vesztette életét. Ötvenöt holttestet és több mint 600 kisebb-nagyobb roncsdarabot emeltek ki a tengerből. A tetemeket Brazíliába szállították boncolásra, de ezek eredményéről egyelőre semmit nem közöltek.