Nem kötelessége cserélni a béna ajándékot a kereskedőnek

Karácsony után a boltok többsége általában kicseréli a nem megfelelő ajándékokat, de kötelezettsége csak akkor van a kereskedőnek, ha hibás a termék - hívta fel a figyelmet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője az M1 aktuális csatornán hétfőn.
A nyugtára, számlára mindenképpen szükség van, és a ruhaneműknél a címkét nem szabad kivágni, de a cserének az nem lehet akadálya, hogy az eredeti csomagolást kibontották, ha a termék sértetlen - hangsúlyozta a szóvivő.

Az internetes vásárlásnál többletjogok illetik meg a vevőket, az egyik legfontosabb a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog. A kereskedőnek a hozzá visszajuttatott termék vételárát, illetve a kiszállítás költségét vissza kell fizetnie, ugyanakkor a visszaküldés költsége a vásárlót terheli - ismertette Kispál Edit.

Ha egy műszaki cikkről kiderül, hogy hibás, és a vásárlástól számított három munkanapon belül visszaviszik, akkor a kereskedő köteles azt kicserélni, a vevőnek nem kell a javítást elfogadnia. Olyan jogszabály viszont nincs, hogy a három munkanapon belül visszavitt terméknek vissza kell adni az árát - mondta el a FEOSZ szóvivője.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.