Nem érzi magát többé kövérnek a londoni metró közönsége
A földalatti megállóiban és kocsijaiban felbukkanó képeket a hirdetések felügyeletével foglalkozó hatóság (Advertising Standards Agency - ASA) nem találta sértőnek - írja a BBC. Sadiq Khan nemrég megválasztott londoni polgármester azonban már programjában megígérte a hasonló, téves testképet sugalló reklámok betiltását a tömegközlekedési eszközökön.
A londoni tömegközlekedés (Transport for London - TfL) hálózatában a tervek szerint a jövő hónaptól nem jelenhetnének meg „egészségtelen vagy irreális testképet” sugalló hirdetések.
A polgármester arra kérte a közlekedési társaságot, hogy hozzon létre egy csoportot, amely tanácsokkal látja el a hirdetőpartnereket és egyéb érdekelteket a polgármester új irányelveiről, és biztosítsa, hogy a reklámok megfeleljenek az ASA új előírásainak.
„Két tinédzser lány apjaként én magam is nagyon aggódom az ehhez hasonló hirdetések miatt. Az emberek, különösen a nők emiatt szégyellik a testüket. Épp ideje, hogy ennek véget vessünk”" - mesélt Khan személyes indíttatásról.
„Senkinek nem kéne úgy éreznie, hogy a metrón vagy buszon utazás közben nyomást gyakorolnak rá, hogy a teste irreális elvárásoknak feleljen meg. Ezt tisztázni szeretném a reklámpiac résztvevőivel” – szögezte le a polgármester.
„Ha nálunk hirdetnek, az nem olyan, mint egy tévés vagy online reklám, vagy egy hirdetés a nyomtatott sajtóban" - magyarázza a korlátozás hátterét Graeme Craig, TfL kereskedelmi fejlesztési igazgatója. „A mi közönségünk nem tud egyszerűen elkapcsolni, vagy továbblapozni, ha a reklám elszomorítja vagy sérti őket. A feladatunk az, hogy biztosítsuk, hogy a megjelenített hirdetés alkalmazkodjon ehhez a különleges felülethez.”