Tévedés, hogy elsősorban a nyugdíjasokra sózzák rá a hasznavehetetlen kacatokat. Heti 30 milliót csaltak ki a magyar vásárlók zsebéből, a haszon nagyját pedig egy ukrán üzletember tette zsebre. Legkevésbé a hatóságoktól tartottak, mivel a próbavásárlók szinte azonnal lebuktatták magukat a termékbemutatókon – ilyen dolgokról számolt be a Blikknek az a férfi, aki magas is alaposan meggazdagodott néhány év alatt azzal, hogy „csodatévő" holmikat árult.
Nem csak a nyugdíjasokat lehet bepalizni
T. Oszkár, aki arcát nem akarta megmutatni, tíz évig termékbemutatózott, s most úgy döntött, tapasztalatait megosztja a Blikkel. A férfi „csodatévő" termékeket árult „szuper akciósan". Ahogy ő fogalmazott, elérhetetlen termékeket hirdettek elérhető áron.
Vagyis nem az volt a kulcs, hogy mennyit engedett, hanem az, hogy elhitesse a vásárlóval: a termék nélkül nem lehet tovább élni. Ez a legtöbbször sikerült is.
– Amikor beültek az emberek a terembe, én végignéztem az arcokon, és 95 százalékos pontossággal már tudtam is, hogy kik lesznek a vásárlók – kezdte Oszkár, aki állítása szerint minden 20-25 fős csoportban legalább 5-6 embernek eladta a totálisan haszontalan portékáját.
Mint azt a férfi elárulta, a tulajdonos egy dúsgazdag ukrán üzletember volt, aki számos hazai hírességgel tartott fenn baráti kapcsolatot. A bevétel hetente elérte a 30 millió forintot, ennek fele az ukránhoz vándorolt. Oszkár állítása szerint 230 ezer forintot kapott kézhez egymillió forintonként.
A kitálaló egykori termékbemutatós a bulvárlapnak azt is elárulta, hogy elsősorban nem az időseket húzták le, a fiatalok is szép számmal vásároltak. A riportalany elmondta azt is, hogy legkevésbé a hatóságoktól tartottak. a megérkeztek, akkor a legtöbbször közölték, hogy ellenőrizni jöttek. Ha nem szóltak, és próbavásárlást végeztek, gyakorlatilag azonnal lebuktatták magukat, mert csak őket nem kellett agitálni a vásárlásra, ők akarták a pocsékot drágán.
A csaló cégek aranyéletének azonban januártól vége. Az általában elérhetetlen vállalkozásokra év elejétől új szabályoknak kell megfelelniük. Kötelező lesz ügyfélszolgálati irodát üzemeltetni, tilos lesz az árubemutatókat árengedmény, kedvezmény, ajándéksorsolás hirdetésével népszerűsíteni, s nem lehet a helyszínen pénzügyi szolgáltatást nyújtani. Az előírások betartását a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi majd.