Műanyag csíra a divat

A legújabb kínai őrület a műanyag hajdísz, amely úgy néz ki, mintha az illető hajában kicsírázott volna egy mag. Természetvédő hajlamot vagy egyszerűen „cukiságot” fejeznek ki vele.

A néhány hónapja tomboló divatot az egyik legnépszerűbb tajvani énekes, Jay Chou és felesége, Hannah Quinlivan interneten terjedő fényképei generálták, amelyeken fejükön apró hajtás mered az égnek.

A kínai kacatipar egyből felismerte az új hóbortban az üzletet
A kínai kacatipar egyből felismerte az új hóbortban az üzletet
Kim Kyung Hoon / Reuters

Az „eredeti” hajnövény a babcsíra, és ma is ez a legkelendőbb változat egy pekingi árus, Zeng Wen szerint. De az emberek ma már a napraforgótól kezdve a gombán keresztül a fenyőfáig mindent a hajukba tűznek.

A legújabb őrületről készített fotógalériánkat itt nézheti meg >>>

A divat gyökereit a The New York Times helyszíni riportban kereste. Az egyik ötlet szerint a hóbortnak ősi kínai tanításokhoz van köze, mert ezek az ember és a természet harmóniáját hirdetik. Felmerült a kilencvenes évek végén futó gyermekműsor, a Teletubbies is, hiszen annak szereplőinek fején antenna van. Akad, aki szerint az SMS-eskben használt hangulatjelek ihlették. Mao Wenli, egy másik hajnövényárus szerint a fiatalok azt is kifejezik a csíradivattal, hogy törődnek a környezetükkel és védik a természetet. Azt, hogy eközben a műanyag mütyüröket a divathullámot pillanatok alatt felismerő és kihasználó óriási gyárakban állítják elő, nem érzi ellentmondásnak.

A kézenfekvő magyarázat egyébként az, hogy a hajba való egyszerűen cuki – azaz tökéletesen illeszkedik a Távol-Keleten évek óta hódító masnis-fodros, kislányos stílusba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.