Megkezdődött a Baross tér felszínrendezése
A felszínrendezés során bekövetkező változások nyomán a Rákóczi útról a Thököly út irányába haladóknak nem kell majd elkanyarodniuk a Kerepesi út felé, illetve elhaladniuk a Keleti pályaudvar homlokzata előtt, hanem egyenesen haladhatnak tovább a tér északi részén. A Rákóczi út torkolatának két oldalát összekötő aluljáró megszűnik.
Az egyik leglátványosabb beruházás a tér közepén lévő aluljáró részleges, fákkal, bokrokkal és gyeppel beültetett teraszos jellegű födémének kialakítása lesz. Ez összekapcsolódik a Keleti pályaudvar homlokzata előtt kialakítandó térrel, amelynek egyik részén parkos pihenőterület, másik részét pedig a gyalogosok használhatják. A kétszintes tér déli végénél kanyarodik el a Rákóczi út felől érkező buszsáv, illetve a Kerepesi útról érkező közúti forgalom.
A Thököly úti troli- és autóbusz végállomás a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldalára kerül, ezen az oldalon megszűnő parkolóhelyek és taxidrosztok pedig a Thököly úthoz kerülnek, itt kap helyet a BuBi (Budapest Bicikli) kerékpárkölcsönzője és egy K+R (kiss+ride) gyorsparkoló is.
A projekt keretében a Thököly út belső, most még macskaköves részét is felújítják a Hernád utcáig. A járművek egy sávon haladhatnak és külön lesz busz-, illetve kerékpársáv, a járdák pedig szélesebbek lesznek és fákat is telepítenek.
A BKK azt írta, a Baross tér felszínének rendezése az új városvezetés hivatalba lépésekor, illetve a BKK létrejöttekor még nem volt vállalkozásba adva, 2011-ben a BKK felülvizsgálta a korábbi terveket, mivel azok egyes részletei hibásak voltak. A 4,31 milliárd forint keretösszegű kivitelezői szerződést idén szeptemberben írták alá a nyertes SC Baross 2012 konzorciummal (Strabag-MML Kft. és a Colas-Alterra Zrt.).