Másolatnak hitték az eredeti Tizianót
A festményt, amelyet az elmúlt években megtisztítottak, alaposan restauráltak, korábban Tiziano nyomán készült 16. századi másolatnak tartották, és ezért nem kapott fő helyet a londoni National Gallery kiállítótermeiben.
A galéria a hét végén rövid nyilatkozatban megerősítette, hogy az alkotást "felminősítették, és a 16. századi Velence legnagyobb festőjének tulajdonítják". "Úgy gondoljuk, ő festette a művet az 1520-as években... Sok teremben megfordult, mielőtt 1924-ben a galéria gyűjteményébe került" – közölte az intézmény szóvivője, aki később ígért hivatalos tájékoztatást a részletekről.
A festmény azonban már elfoglalta méltó helyét a galériában. A 12. teremben a gyűjtemény két ékköve: Tiziano Bacchus és Ariadne, illetve Palma Vecchio Egy költő portréja című alkotásai mellett.
A Tizianónak tulajdonított férfiportré Ludwig Mond kémikus, az Imperial Chemical Industries cég alapítójának gyűjteménye részeként került a galériába. A galéria reneszánsz festményeinek számos értékes darabja érkezett a gyűjteménnyel, köztük Raffaello Keresztre feszítés című munkája – olvasható a The Independent brit napilap online kiadásában.