Kerékpárosklub: balesetveszélyes lesz a Margit híd
A kerékpárosklub az MTI-hez eljuttatott közleményében tudatta: a napokban értesült arról, hogy az eddigi egyeztetéseket felrúgva megcsonkították a Margit híd kerékpáros létesítményeinek terveit, és a 30 milliárd forintos beruházással megújuló híd végleges terveiben az ígéretek ellenére nem szerepel az egyik oldal kerékpársávja. Ezzel pedig véleményük szerint még a jelenlegi helyzetnél is rosszabb lesz a hídon kerékpárral átkelők helyzete.
"Így az a tragikomikus helyzet áll elő, hogy egy Pestről Budára igyekvő kerékpáros 8 közlekedési lámpán átkelve, kerékpárját több helyen tolva, közel kétszeres távon, háromszoros menetidővel, balesetveszélyes körülmények között teheti meg a mindössze 800 méteres Duna feletti útszakaszt" - írták.
Hozzátették: a Magyar Kerékpárosklub 2007 óta - amióta a Margit híd felújítása napirenden van - dolgozik azon, hogy a megújult híd végre alkalmas legyen a kerékpáros közlekedésre. A tervezőkkel, a város szakmai vezetésével olyan megoldást találtak, amely lehetővé tette a kerékpározást mindkét irányba és a Margitszigetre is. Ezt a tervet változtatták most meg úgy, hogy a hídnak csak az egyik oldalán lesz kerékpárút. Választ várnak arra, milyen tervezői-szakmai érvek hatására változott az előző elképzelés.
A kerékpárosklub felhívta a figyelmet arra, hogy Budapest belső részén nincs olyan híd, amelyen megfelelő módon át lehetne kelni kerékpárral, és ennek megoldására tervek sincsenek. Ha mégis épül valamelyiken "kerékpárút", az biztosan a járdára kerül - tették hozzá.
A kerékpárosklub emlékeztet rá: a városvezetők nyilatkozatokban, rendeletben kinyilvánították, hogy fejleszteni kell a kerékpáros közlekedést, ezért választ várnak arra, hogy ezt hogyan akarják ezt megvalósítani, és mikor válnak az utak kerékpárosbaráttá.