Már három halottja van a kényszerleszállásnak
A legfrissebb adatok szerint a gépen összesen 160 utas és a 9 fős személyzet tartózkodott.
A halálos áldozatok között van a dagesztáni elnök fivére, valamint az orosz legfelsőbb bíróság egyik bírájának édesanyja.
A repülőgépet a Degesztanszkije Avialinyii légitársaság közlése szerint 1992-ben gyártották, és 2009-ban nagyjavításon esett át a vnukovói repülőgépgyárban. Mizra Omarijev, a társaság vezérigazgatója mindezt szombaton éjszaka közölte, s hangsúlyozta: ilyen körülmények között aligha helytállók azok a korábban elhangzott feltételezések, amelyek szerint a gép karbantartásának hiányosságai okozták volna a balesetet.
Omarijev hozzátette: a személyzet minden tagja legalább 3000 órát repült már ilyen gépen, de a kapitány mögött 17 ezer óra van, ebből több mint tízezer Tu-154-eseken.
Az Interfax hírügynökség viszont reggel arról értesült a baleset körülményei vizsgáló hatóságoktól, hogy az előzetes feltételezések szerint vélhetően a személyzet hibázott, nevezetesen felszállás közben nem kapcsolta be az üzemanyag-szivattyúkat, és így levegő került a rendszerbe. A nyilatkozó illetékes hangsúlyozta azonban, hogy a választ minden kérdésre a fekete dobozok feljegyzéseinek elemzése adja majd meg, ez a munka azonban legkorábban 24 óra múlva zárul majd le.
A dagesztáni kormány a halálos áldozatok családjainak közel kétmillió, a sérülteknek különböző, egymillió forintig terjedő összegnek megfelelő segélyt utalt ki.
A dagesztáni társaság gépe a moszkvai Vnukovo repülőtérről indult Mahacskalába, Dagesztán fővárosába, de felszállás közben felmondta a szolgálatot mindhárom hajtóműve. A szintén moszkvai Domogyedovo repülőtéren hajtott végre kényszerleszállást, túlfutott a kifutópályán és darabokra tört, de tűz nem ütött ki.
A repülőtér rövid idő múltán újra menetrendszerűen fogadott és indított járatokat.