Magyarországon minden harmadik fiatal párkapcsolatban él
A 21-25 éves korosztályban minden második fiatalnak van párkapcsolata, míg a 15-20 évesek közül csak minden ötödikre igaz ez az állítás. A legtöbben barátokon, ismerősökön keresztül ismerkednek, de fontos helyszínnek számítanak az iskolák és a szórakozóhelyek is.
Míg a 15-20 évesek leginkább iskolán keresztül találnak párt, és többségüknél a kapcsolat 4-6 hónapig tartott, a 21-25 éves korosztálynál a legtöbbjük barátokon, ismerősökön keresztül ismerte meg a párját. Ezek a kapcsolatok 1-2 évig, vagy hosszabb ideig tartottak.
A fiatalok egyharmadának van elképzelése az ideális párról. Az erről alkotott konkrét elképzelésekben nagyjából ugyanolyan arányban szerepelnek a külső és belső tulajdonságok. A legfontosabb szempontok közé a belső tulajdonságok alapján az intelligenciát, a műveltséget, a kedvességet, megbízhatóságot, hűséget, és a jó humorérzéket sorolták. Külső jegyek tekintetében a szépség és a hajszín alapján választanak leginkább párt a fiatalok. Azok közül, akaik konkrét ideállal rendelkeznek, tízből heten azt válaszolták, hogy jelenlegi partnerük megfelel ezeknek az elképzeléseknek.
A 15-20 éves korosztályhoz képest a 21-25 évesek számára fontosabb szempont a házasságról, gyermekvállalásról alkotott hasonló vélemény, de minden második 15-25 éves fiatalról elmondható, hogy még sosem gondolkodott el ezeken.
A kutatásból kiderül, hogy a fiatalok szabadidejükben párjukkal legszívesebben moziba vagy színházba járnak, de gyakori közös program a tanulás, a munka, a vásárlás, a sportolás és a táncolás is. A férfiak általában szívesebben járnak színházba vagy szórakozóhelyekre, és a közös főzést is jobban élvezik, szemben a nőkkel, akik inkább a családi összejöveteleket, kirándulásokat és a közös vásárlást szeretik.
A párkapcsolatokon felül a kutatás vizsgálta a fiatalok gyorséttermekhez és üdítőitalokhoz való viszonyát. Ennek alapján kiderül, hogy a McDonald's számít a legismertebbnek, ezt követi a Burger King, a KFC, majd a Pizza Hut. Érdekes módon a legtöbb fiatal - átlagosan minden harmadik - szerint a McDonald's foglalkozik leginkább az egészséges táplálkozással, ezt követi a Főzelékfaló Ételbár és a Burger King.
Legismertebb üdítőital-márkának a Coca-Cola számít, ezt követi a Pepsi, a Fanta és a Sió, ezeket a fiatalok több, mint 90 százaléka ismeri. A természetességet tekintve előtérbe kerülnek a gyümölcslevek, a listát a Sió vezeti, ezt követi a Hohes C, a Cappy, a Rauch és a Happy Day. Annak ellenére, hogy tisztában vannak a gyümölcslevek egészségesebb voltával, a fiatalok mégis a szénsavas üdítőitalokat választják szívesebben, mivel olcsóbbak, és az ízüket is jobban szeretik - derül ki a felmérésből.