Magyar boszorkányvadászok
Míg Magyarországon a stadionépítés számít kiemelt területnek, Lengyelországban az utóbbi időben a számítógépes játékok fejlesztése került ebbe a kategóriába. Az ágazat az idén várhatóan mintegy egymilliárd dollár (270 milliárd forint) bevételt termel.
Az egyik sikerterméket, a The Witcher című, magyar közreműködéssel készült és nemrég megjelent alkotást világszerte az év játékaként emlegetik. A The Witcher 3.: Wild Hunt egy szerepjáték-trilógia harmadik epizódja. A lengyel CDPR stúdió videojátéka a szintén lengyel kultuszíró, Andrzej Sapkowski sötét hangulatú fantasy könyveinek történetét meséli tovább. (A witcher szó boszorkányvadászt jelent.)
Játékosként a főszereplő, a Gerald nevű witcher bőrébe bújva kalandozhatunk, állandóan döntési helyzetbe kerülve: ki kell találnunk, hogyan lépjünk fel egy települést sújtó átok ellen, merre induljunk eltűnt bajtársunk keresésére, miként reagáljunk a minket sértegető hazafias kocsmatöltelékekre, támogatunk-e határon ragadt menekülteket. Ezek a döntések a következményeikkel együtt szerves részei a játék élménynek.
A játék fejlesztésében három magyar szakember is kulcspozícióban vesz részt. Gelencsér Péter senior level designerként a központi játékmenet köré építi fel a színtereket és a mellékszálakat. Vincze László sound designer, a hallható atmoszféra, a zajok és a zenék felelőse, vagyis ő tölti fel a játékot hangokkal, elsősorban a szörnyhangok, illetve a játék szereplői által végzett cselekmények hangjai tartoznak hozzá, a tehénfejéstől a kardkovácsolásig, az állathangoktól a lépések, ütések hangjáig. Török Balázs vezető engine programozó, a játék konzolos és PC-s változatának grafikus motorján dolgozik.