London új közlekedési-turisztikai szenzációja

Boris Johnson főpolgármester az elsők között próbálta ki a Temze felett átívelő siklót.

Nem egészen egy hónappal a nyári olimpiai játékok megnyitása előtt káprázatos attrakcióval gazdagodott a brit főváros. Ugyanúgy, mint az olimpiai falut, az Emirates Air Line-t is Kelet-Londonban kell keresni, ott köti össze a greenwichi O2 Arénát, („leánykori nevén” a Millenniumi Dómot) és a Royal Docksban, az egykori dokkok helyén kiépített hatalmas kiállítási csarnokot, az ExCelt.

Boris Johnson londoni főpolgármester még az avatás előtt kipróbálhatta a város új látványosságát, és azt „a közlekedési hálózat nagyszerű kiegészítésének” nevezte. Mint nevéből is kiderül, az új közlekedési eszközt a dubaji székhelyű, többek között az Arsenal futballcsapat stadionját is szponzoráló Emirates légitársaság finanszírozza. A következő tíz évben 36 millió fonttal járul hozzá az üzemeltetéshez. A projekt összesen 60 millió fontba került, melyből a tényleges építési költségek 45 millió fontot tettek ki.

A londoni sikló reggel 7 órától este 9 óráig közlekedik. Olyannyira szerves része a közösségi közlekedésnek, hogy a viteldíjat az Oyster intelligens kártyával is ki lehet fizetni, sőt ezzel lényegesen olcsóbb is, 3,20 fontba kerül, szemben a készpénzben fizetett 4,30 fonttal (1152, ill. 1548 forint). A sikló több mint 90 méter magasságban halad a Temze felett, és minden egyes kocsija 360 fokos panorámát nyújt olyan, a városképet meghatározó pontokról, létesítményekről, mint Greenwich, Canary Wharf, a City, az Olimpiai Park, vagy a Thames Barrier, a Temze-gát.

Így a tömegközlekedést, az átkelést éppúgy szolgálja, mint számít idegenforgalmi vonzerőnek, mely a hét minden napján óránként mindkét irányban 2500 személyt képes kiszolgálni. A londoniak által nagyon várt új létesítményen, feltehetőleg a szponzor légitársaság ötleteként törzsutaskedvezményeket is igénybe lehet majd venni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.