Villamos - vezeték nélkül
Az új technológia lényege, hogy az áramellátó alkatrészeket a jármű, illetve a sínek alá "rejtik". Az elsődleges és a másodlagos elektromos áramkörök egymástól elkülönítettek - ezt az elvet alkalmazzák a transzformátoroknál is. A mágneses mezőt létrehozó elsődleges áramkör kábeleit a sínek közé építik. A járműben található másodlagos áramkör ezt az energiamezőt alakítja át elektromos árammá - a villamos alján felvevőtekercsek kaptak helyet, melyeket vezeték köt össze a villamos meghajtó-rendszerével. A talajban elhelyezett csatlakozóelemek a biztonságos működésről is gondoskodnak, mivel csak akkor töltődnek teljesen fel árammal, ha a jármű teljes egészében lefedi őket. Ezért a rendszer gyalogos zónákba is beépíthető.
További előny a villamos tetejére szerelt energiatakarékos rendszer. Az itt elhelyezetett kondenzátorok tárolják a fékezéskor keletkező energiát, majd gyorsítás közben újrahasznosítják azt. A könnyű vasúti járműveknél alkalmazott eljárás (a Mannheimben zajló, 2003 óta tartó tesztelések során) bizonyította, hogy használatával akár 30 százalékos energia-megtakarítás érhető el. (A rendszer alapja a kétrétegű kondenzátortechnológia, azaz egy intelligens tárolóeszköz, mely a fékezés során keletkező elektromos energiával töltődik fel.) A technológia teljesítménynövelőként is használható, mivel gyorsítás során extra energiát ad a járműnek. (Ö. Z.)