Most nincs ingyen-Madonna
A videomegosztónak 2006-ban sikerült a nagy lemezcégeket rábírnia: részesedés fejében hagyják, hogy a velük szerződésben álló művészek produkcióit feltölthessék a honlapra. A megállapodást követően került 1,65 milliárd dollárért a Google internetes óriáscég kezébe a YouTube.
Most azonban a Warner új tárgyalásokat kezdeményezett, amelyek nem jártak eredménynyel. A cég képviselői szerint a YouTube ajánlata "egyszerűen nem volt fair, nem kompenzálta megfelelően azt a bevételkiesést, amelyet az ingyen hozzáférhető videók okoznak az előadóknak, a dalszerzőknek és a lemezkiadóknak".
Azt nem lehet tudni, menynyivel többet akart az eddigi hirdetési részesedésénél és minden egyes videó lejátszásakor ölébe hulló egy angol pennynél, de a kiadó szerint ez nagyon alacsony összeg. Mindamellett nem filléres üzlet neki sem, ha számításba vesszük, hogy napi több millió kattintásról van szó.
A tárgyalásokról egyelőre csak a lemezcég adott hírt, tőle lehet tudni, hogy kész bármikor megállapodni és újra engedélyezni sztárjainak szerepeltetését a videomegosztón. A YouTube - illetőleg a Google - még nem szólalt meg. Óvatossága érthető: 2006-ban is a Warner állt elő először követeléseivel, és a megállapodás után jelentkeztek a pénzért a többiek is. Most is biztosra vehető, ha a honlap enged, minden más nagy társaságnak is többet kell juttatnia. És nála is van még adu: a lemezcégek bármennyire hivatkoznak is a világhálós megosztók okozta bevételkiesésre, marketingjükben szükségük van rájuk.