A szigor határai
A közlekedésbiztonsággal foglalkozó szakemberek azt mondják: már nem lehet szigorúbbnak lenni. Nem állíthatnak minden sarokra traffipaxot, nincs erő a még gyakoribb szondáztatásra, de sokszor még arra sem, hogy legalább a biz-tonsági öv használatát, vagy az abroncsok állapotát ellenőrizzék. A szigor önmagában nem is hozhat teljes megoldást. Az autóvezetők hozzáállásán kellene változtatni: ne a százezres bírságtól való félelem, hanem a józan belátás, a felelősségérzet határozza meg viselkedésüket. Fontos lenne például az iskolákban alaposabbá, gyakoribbá tenni a gyerekek közlekedésre nevelését. Elengedhetetlen volna a vezetőképzés egyre csak halogatott reformja, hogy valóban jól felkészült, közlekedni tudó, a közlekedés veszélyeit ismerők kaphassanak jogosítványt. S nem ártana megfontolni - mondják mind gyakrabban a közlekedésbiztonsági szakértők - a már jogosítvánnyal rendelkezők "felülvizsgálatát", a rendszeres vezetéstechnikai továbbképzések bevezetését. Javítani kellene az utak állapotát, időszerű lenne felülvizsgálni jó néhány balesetveszélyes csomópontot, útszakaszt.
Mindebből azonban egyelőre csak a szigort látni - igaz, már ez is nagy előrelépésnek számít, évente legalább kétszáz élet megmentését jelenti. Ez viszont aligha vigasz azoknak, akik balesetben már elveszítették hozzátartozójukat.