Konferencia Bádog Böskéről
Egyrészt éppen egy évszázada, 1908 októberében dobták piacra azt a kocsit, amelyből 15 millió futott az utakon, és ezzel sokáig a legnagyobb számban gyártott autó lett. Ám ennél is fontosabb, hogy a jármű tervezésében és gyártásában több magyar szakember is jeleskedett, köztük Galamb József, akinek nevével egybeforrott a legendás márka és számos, az autóiparban máig alkalmazott újítás.
A Budapesti Műszaki Főiskola, az egykori Bánki jogelődje volt az a Magyar Királyi Állami Felső Ipariskola, amelyben Galamb József tanult, így kézenfekvő volt, hogy itt emlékezzenek meg a legendás magyarról és márkáról - mondta el Horváth Sándor, a Bánki kar dékán-helyettese, a konferencia egyik főszervezője.
A konferencián, amelyen gyűjtők is kiállították veterán Fordjaikat, bemutatták azt a T-modellt is, amelynek min-den elemét a bánkisok restaurálták. A konferencia ma a Közlekedési Múzeumban folytatódik. (S. I.)