Konferencia Bádog Böskéről

Bádog Böske születésének századik évfordulója alkalmából hétfőn kezdődött az a két- napos konferencia, amelyet a Budapesti Műszaki Főiskola szervezett. Az egykoron csak Tin Lizzie-nek, azaz Bádog Böskének becézett, hivatalos nevén Ford T-modellel foglalkozó esemény megrendezését két dolog is indokolta.

Egyrészt éppen egy évszázada, 1908 októberében dobták piacra azt a kocsit, amelyből 15 millió futott az utakon, és ezzel sokáig a legnagyobb számban gyártott autó lett. Ám ennél is fontosabb, hogy a jármű tervezésében és gyártásában több magyar szakember is jeleskedett, köztük Galamb József, akinek nevével egybeforrott a legendás márka és számos, az autóiparban máig alkalmazott újítás.

A Budapesti Műszaki Főiskola, az egykori Bánki jogelődje volt az a Magyar Királyi Állami Felső Ipariskola, amelyben Galamb József tanult, így kézenfekvő volt, hogy itt emlékezzenek meg a legendás magyarról és márkáról - mondta el Horváth Sándor, a Bánki kar dékán-helyettese, a konferencia egyik főszervezője.

A konferencián, amelyen gyűjtők is kiállították veterán Fordjaikat, bemutatták azt a T-modellt is, amelynek min-den elemét a bánkisok restaurálták. A konferencia ma a Közlekedési Múzeumban folytatódik. (S. I.)

A felújított T-modell
A felújított T-modell
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.