Közel tíz órát fagyoskodtak a MÁV utasai
Az Index egyik olvasója hétfőn késő este írta, hogy egy Nagykátán 4 órája veszteglő szerelvényen órák óta nincs áram és fűtés. A kalauz nem tud semmit, mert nem tájékoztatják. Egy másik olvasó szerint több mint 7 órája vártak utastársainkkal víz és étel nélkül a Szolnok felé közlekedő vonatokon.
A portál éjjel elért egy másik utast is, aki 17:15-kor indult a Keleti pályaudvarról, de Rákoshegynél megállt a vonat, és több mint 9 órán át ott is maradt. Az elején még tájékoztatták őket, hogy akár 90 perc is lehet a késés, utána ugyanakkor szerinte hajnalig nem kaptak több információt. Sokan leszálltak, akik a közelben laktak, volt, akiért Sülysápról jöttek rokonok. A többiek viszont - több százan - a vonaton voltak kénytelenek éjszakázni, bár fűtés legalább volt.
Éjjel fél háromkor érkezett meg a katasztrófavédelem és a helyi önkormányzattól egy nő, azt ígérték, hogy hamarosan hoznak teát és ételt. Az ételosztás után végül éjjel háromkor, több mint kilenc óra várakozás után megindult a vonat.
A MÁV sajtóügyeletese, Kavalecz Imre azt írta, hogy hétfőn délután fél négytől kedden hajnali fél háromig Maglód és Sülysáp között több fakidőlés tette lehetetlenné a közlekedést, vezetékek rongálódtak meg. Összesen tíz vonat volt kénytelen vesztegelni az állomásokon. Ezek egyikében nem volt fűtés műszaki zárlat miatt. Vizet azért nem osztottak, mert „az állomásokon volt vízvételi lehetőség". A MÁV szerint a kalauzok folyamatosan tájékoztatták az utasokat a kialakult helyzetről. Pótlóbuszokat Kavalecz szerint azért nem küldtek, mert sem a Volánbusz, sem a BKK nem tudott autóbuszt adni nekik, mivel náluk is rendkívüli helyzet alakult ki. 23 óra után a Volán négy buszt, a katasztrófavédelem pedig két másikat adott a MÁV-nak.