Kitört a nagy ketchup-háború

Az izraeli egészségügyi minisztérium újracímkézésre kötelezi a Heinz céget, amelynek a ketchupját ezentúl csak paradicsomos öntet néven lehet forgalmazni.

A cég izraeli versenytársa, az Osem bebizonyította, hogy a Heinz termékei nem tartalmaznak elegendő paradicsomot ahhoz, hogy ketchupnak nevezzék őket – írja a BBC. A tesztek során kiderült, hogy a Heinz ketchupok csak 21 százalékban tartalmaznak paradicsomot, miközben az Izraelben elvárt érték 41 százalék.

A Heinz Europe szóvivője az izraeli döntés kapcsán elmondta, hogy az ottani jogszabályokat összhangba kell hozni az európai és az amerikai jogszabályokkal. Jelezték azt is, hogy a terméket továbbra is az eredeti recept alapján forgalmazzák, a világ minden pontján.

A Heinz ketchupot 1876-ban kezdték forgalmazni. A Telegraph megjegyzi, hogy a ketchup szó kínai eredetű, ahol halfélékből és puhatestűekből készítették a fűszeres mártást, amelyet angol és holland tengerészek hoztak be Európába.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.