Kitiltották a bringásokat Kalkutta utcáiról
"Nincs elég hely minden közlekedési eszköz számára" - indokolta a döntést Dilip Kumar Adak, Kalkutta város rendőrfőnök-helyettese. Mint mondja, szó sincs arról, hogy betiltanák a biciklizést, az új törvény értelmében azonban a nagy forgalmú főutakat valóban nem lehet használni kerékpárral, a mellékutcákon azonban továbbra is közlekedhetnek a kétkerekű jármű szerelmesei.
"A bicikli lelassítja a közlekedést, ha eltávolítjuk, az utak biztonságosabbak lesznek és jobban lehet majd haladni" - mondta a rendőr, majd hozzátette: Kalkutta utcáin kocsik, biciklik, motorok, motoros-, biciklis-, és emberi erővel húzott riksák, buszok és villamosok osztoznak, az átlagsebesség 14-18 km/h, míg India többi városában átlagosan 22 km/h-s sebességgel lehet haladni.
A kerékpárosok felháborodtak és létrehozták a Ride 2 Breathe, vagyis Kerekezz, hogy lélegezz elnevezésű mozgalmat, mely a környezetszennyezésre próbálja felhívni a figyelmet. "Ha a biciklis teher, akkor a gyalogosok, a motorosok és az autósok is azok. Miért nem őket küldik el az utakról?"- teszi fel a kérdést Gautam Shroff, a mozgalom egyik tagja, aki elismeri, számára a tekerés csupán hobbi, sokan vannak azonban, akik számára létfontosságú a közlekedési eszköz. "Ha a hatóságok azt akarják, hogy ne használjam a bringám, vegyenek nekem egy kocsit" - mondja Raju Sapui, aki csupán azért biciklizik, mert nem engedheti meg magának, hogy autója legyen.
Noha sok biciklist megbüntettek már az utóbbi időben, a törvény ellenére még mindig látni kerékpárosokat a kijelölt utakon. Nem adják fel, sokan úgy vannak vele, hogy addig nem teszik le a bringát, míg a rendőrök ki nem szedik azt alóluk.