Kirúgásokkal kezeli a MÁV a létszámhiányt

A vasúttársaság kirúgta a jegyvizsgálót, aki nem volt hajlandó elindítani a vonatot, mert az előírásokkal ellentétben nem lett volna másik kalauz a szerelvényen.

Egyedül nem látható a kanyarban a fel- és leszálló utas, ez pedig veszélyes – magyarázta Németh Zsolt a Blikknek. A férfit és egy társát is menesztette a MÁV. A társaság szerint "súlyosan megszegték kötelezettségüket, veszélyeztették a MÁV-START Zrt. jó hírnevét és érdekeit."

– A vonat szabályosan és biztonságosan közlekedett volna egy fő vezető jegyvizsgálóval is. Kollégáink csak abban az esetben tartoznak bárminemű felelősséggel, ha saját hibájukból nem megfelelően végzik tevékenységüket – tájékoztatta a bulvárlapot a MÁV sajtóosztája. 

– Mondtam, hogy kolléga nélkül nem vállalom, vegyenek le egy vagont, vagy nem indítom a vonatot – jelentette ki Németh Zsolt, amikor egy hat kocsiból álló, százhatvan méter hosszú szerelvényen hagyták egyedül. Döntését azzal indokolta, hogy ha baleset történik, őt vonják felelősségre. Például ha nem veszi észre, hogy egy utas még leszáll és elindítja a vonatot, az illető akár alá is eshet a szerelvénynek.

– Példát statuálva akarják elrettenteni a többi kollégát. Ahelyett, hogy bért emelnének, megfélemlítik a dolgozókat – vélekedett Bárány Balázs szakszervezeti vezető.

A MÁV-nál így is munkaerőhiánnyal küzdenek. 780 betöltetlen állás van: folyamatosan keresnek szerelőket, pályamunkásokat, mozdonyvezetőket és jegyvizsgálókat keresnek. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.