Kényelmesebb lett a szentendrei Eurovelo
Számos kiegészítővel bővül idén nyártól az Eurovelo szentendrei szakasza, ahol mostantól már tíz piknikasztal, 34 kerékpár-, számos hulladéktároló, valamint több tucat térkép és információs tábla segíti a biciklisek és a turisták kényelmét. A beruházás csaknem 3,5 millió forintba került, melyhez a város az Önkormányzati Minisztérium pályázatán csaknem 2,5 millió forinthoz jutott, a már kiépült kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére pedig további egymillió forint önrésszel járult hozzá.
A helyi Eurovelo hálózat kiépítésére Szentendre még 2006-ban mintegy 280 millió forintot nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Operatív Programjának keretében. A 15 millió forint önrésszel kiegészített beruházás eredményeképp a Budapest mellett elhelyezkedő település is csatlakozott a kontinenst átszelő, mintegy húszezer kilométeres kerékpárút-rendszerhez.
A város azonban nem elégedett meg az utak fejlesztésével, ennek köszönhető a mostani információs beruházás. „Fontos, hogy átfogó szemlélet valósuljon meg a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésében" – mondta az átadás után Dietz Ferenc polgármester. Hozzátette: azt a települést nevezhetjük kerékpáros városnak, amelyik lehetőséget ad az embereknek, hogy napi rendszerességgel vagy szabadidős céllal a lehető legegyszerűbb és legbiztonságosabb módon kerékpározhassanak.
Mára számos európai város polgárai választják mindennapi használatra a kerékpárt, mint környezetkímélő és költséghatékony közlekedési eszközt. A kétkerekű terjedésének népszerűsítéséhez azonban nem csak színvonalas kerékpárutakra van szükség. Az Európai Unió tagországaiban, így Magyarországon kormányzati feladatnak is a környezetbarát közlekedési eszközök (például a tömegközlekedés és a kerékpározás) népszerűsítése.
A 2007-es forgalomszámlálási adatok alapján az elmúlt években Budapesten drasztikusan nőtt a kerékpárosok száma, de még így is jelentősen elmarad az európai átlagtól. Hazánkban ugyanis a járművel megtett összes utazás mindössze két százaléka kerékpározás, míg az unióban minden tizedik közlekedő biciklizik. Bár a legtöbben Budapesten kerekeznek, a főváros közelében elhelyezkedő települések nem csak új utak építésével, de átfogó infrastrukturális fejlesztésekkel igyekszenek minél több embert rávenni a nyeregbe pattanásra.