Ismét probléma volt a sebességmérő műszerrel egy Airbuson
Az Air France egyik szóvivője megerősítette a hírt, bár szerinte csak néhány másodpercről volt szó, s az esetnek semmilyen következménye nem volt a repülésre. Egyébként a lap is úgy fogalmazott, hogy a július 13-i járaton az utasok élete nem volt veszélyben.
A sebességmérő műszer, az úgynevezett Pitot-szonda azóta került reflektorfénybe, amióta két pilóta-szakszervezet is ezt a berendezést, pontosabban ennek hibáját tette felelőssé a Rio de Janeiróból Párizsba tartó Air France-járat június elsejei lezuhanásáért. A gép - egy Airbus A330-as - az Atlanti-óceánba zuhant, a tragédia 228 halálos áldozattal járt.
A balesettel kapcsolatos francia vizsgálat vezetője szerint a szonda meghibásodása szerepet játszott a június elsejei balesetben, de nem ez volt az egyedüli ok. Mindenesetre a tragédia után az Air France felgyorsította a régebbi típusú Pitot-szondák lecserélését egy korszerűbb változatra. A július 13-i Róma-Párizs járaton már ilyen, újabb szondák voltak.