Így zuhant le a repülőgép Úrhida mellett

Álló vagy kis teljesítményen működő motorral, meredek szögben csapódott a földbe csütörtök délután Úrhida mellett a Sting S4-es ultrakönnyű repülőgép - tájékoztatta a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője az MTI-t.
Bajkó Erika közölte: a szemtanú által elmondottakból az derül ki, hogy a pilóta zuhanásból próbálta kivenni a repülőgépet, és csak az utolsó métereken használták a mentőernyőt. A vizsgálatok szerint a gép nem kormányhiba miatt zuhant le, a kormányszervek ugyanis működőképesek voltak.

A gép fedélzetén két pilóta volt, az egyiknek nagy, a másiknak viszonylag nagy gyakorlata volt. A leadott repülési terv szerint Dunaújvárosban szálltak fel és Börgöndre tartottak volna. A fedélzeten volt egy navigációs berendezés, amelynek adatait a szakemberek megpróbálják kinyerni; ha a pilóták használták, akkor az rögzítette a repülési útvonalat.

A tavaly novemberben gyártott gép roncsait Börgöndre szállították, ahol további vizsgálatoknak vetik alá, ezek során elsősorban a motort és az üzemanyag-ellátó rendszert veszik szemügyre.

A TL-2000 Sting S4-es cseh lajstromban volt. Ezeket a gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.