Így csapják be a játékrajongókat az interneten

Pozitív játékkritikákat kért és cserébe több ezer dollár fizetett ki ismert és népszerű YouTube-os gamereknek, köztük PewDiePie-nak a Warner Brothers, ezért a fogyasztók megtévesztése miatt az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság rápirított a cégre.

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) eltiltotta a Warner Bros.-t attól, hogy a jövőben tisztességtelen marketingeszközökkel éljen termékei népszerűsítése céljából.

Az ügy, ami miatt az FTC rápirított a játékkiadóra, a 2014 második felében megjelent Középfölde: Mordor árnyéka című fantasy videojátékhoz kapcsolódik. A játék 2014 szeptemberében jött ki PlayStation 3-ra és 2014 novemberében Xbox 360-ra.

A cég a reklámkampány során olyan ismert játékosokat keresett meg, akik tapasztalataikról rendszeresen beszámolnak a közösségi médiában és a legnagyobb videómegosztó portálon. Az ilyen blogger, illetve vlogger (videoblogger) szponzoráció nem ritka és nem is törvénytelen mindaddig, amíg a termék bemutatásakor egyértelműen és jól láthatóan fel van tüntetve, hogy az internetes véleményvezér direkt tesztelésre kapta azt a gyártóttól, forgalmazótól.

Ez azonban a Mordor árnyéka esetén elmaradt, sőt, a Plaid Social Labs reklámügynökségen keresztül a cég külön kérte is a gamereket, hogy negatív megjegyzésektől, a játékra vagy a kiadóra tett elmarasztaló megállapításoktól tartózkodjanak és említsék az általuk felfedezett hibákat, bugokat. Ezen kívül a videókba el kellett helyezni olyan linkeket is, melyek közvetlenül a játék weboldalára viszik a lehetséges vásárlót.

Cserébe a Warner nem csak ingyenes hozzáférést adott a játékhoz, de több ezer dollárt is kifizetet a tesztelőknek, akik rajongóik és követőik révén 5,5 millió emberhez juttatták el a reklámot, s ehhez csak a több mint 46 millió feliratkozóval rendelkező PewDiePie 3,7 millió nézővel járult hozzá.

A tesztelőknek a cég azt ajánlotta, hogy a szponzorált tartalomra vonatkozó jelzést a videó alatt kihajtható, Több vagy Mutass többet gombokkal elérhető felületre tegyék, így csak nagyon kevesen fogják észrevenni, hogy fizetett reklámot látnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.