Huszonnégy perc nyereség

Az épületet már októberben átadták, a nemzetközi fogalomban ezüstvasárnap debütál az új bécsi főpályaudvar. A Hauptbahnhofra érkeznek majd a budapesti és prágai vonatok – jövőre becsatlakozik Zürich és München is.

Vasárnaptól 24 percet rövidül a Budapest és Bécs közötti Intercity-járat menetideje, az utazás 2 óra 37 percig tart. A gyorsulás titka az új bécsi főpályaudvar: december 14-től ide és nem a Westbahnhofra futnak be a pesti, a prágai és a brnói nemzetközi járatok.

Az új Hauptbahnhof, azaz főpályaudvar Bécsben. Öt évig építették, egymilliárd euróba került. Naponta csaknem 150 ezer ember fordul meg az új tömegközlekedési csomóponton
Az új Hauptbahnhof, azaz főpályaudvar Bécsben. Öt évig építették, egymilliárd euróba került. Naponta csaknem 150 ezer ember fordul meg az új tömegközlekedési csomóponton
Leohard Foeger / Reuters

A bécsi főpályaudvart hivatalosan már október 10-én átadták, az egymilliárd eurós beruházás megnyitóján húszezer ember ünnepelt. A régi Südbahnhoftól (Déli pályaudvartól) csak pár száz méterrel „nyugatabbra” létesített új vasúti központ látványra két hónapja is hibátlan volt: ragyogott a márványpadlós, tágas, elegáns főbejárat, apró csillagok erősítették az esti kivilágítást. Jól mutatott a peronok fölötti fehéresszürke, rombusz formájú borítás, a napelemek sora.

Működött a 29 mozgólépcső, a 14 személyi és az öt teherlift, megnyílt a 630 gépkocsi fogadására alkalmas mélygarázs, a több mint 1100 bringát befogadó kerékpártároló. A pályaudvari épületegyüttes – ahol a felszínen tíz vasúti peron épült, a föld alatt pedig a Schnellbahn fut – még attól sem tűnik zsúfoltnak, hogy 90 üzlet kapott benne helyet. Tizennégy jegykiadó ablaknál és 22 automatánál lehet jegyet váltani. A gasztronómiai kínálat is gusztusos.

A pályaudvar a déli, az északi és a keleti irányból jövő távolsági vonatokat vezeti be a központba, és innen tovább, vagyis az osztrák fővárosnak most lesz először áteresztő pályaudvara. Az új Hauptbahnhof egyetlen járatnak sem végállomása, hanem bekapcsolódik például a Párizs–Budapest európai vasúti folyosóba. Egyszerűsödik az átszállás, és közvetlenül lehet vonattal elérni a schwechati repülőteret.

Még egy év, újabb vasúti pályák, újabb alagutak: jövő decembertől már a nyugati (zürichi, müncheni, linzi, salzburgi, innsbrucki) járatok sem csak a Westbahnhofig futnak majd, hanem bezakatolnak a központi pályaudvarra. A vasárnapi változások részeként 1,1 százalékkal drágulnak a vonatjegyek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.