Betört a divatiparba a kínai leégés elleni maszk

Hatalmas népszerűségnek örvend a kínai strandokon az arcot teljesen fedő napvédő maszk, amely már külföldi divatmagazinokból is visszaköszön.
Egyre népszerűbb a Facekini
Egyre népszerűbb a Facekini
Aly Song / Reuters

A hagyományos fürdőruha anyagából készülő, csak a szemeknek, az orrnak és a szájnak egy-egy nyílást szabadon hagyó ruhadarab néhány éve kezdte meg hódítását a kelet-kínai strandokon.

Az arcbőrt a lebarnulás ellen védő maszkot a kínai sajtó szerint Csang Si-fan 58 éves észak-kínai fürdőruhaárus találta fel. Középkorú hölgyvásárlói ugyanis arra panaszkodtak, hogy arcuk a napozókrém és a napernyő használata ellenére is barnul. Kínában pedig a minél fehérebb bőr a szépségideál, virágzik a bőrfehérítő termékek piaca.

A maszk ráadásul a medúzáktól is véd, amelyek csípése akár életveszélyes is lehet.

Az arcmaszkot Kínában több színben, mintával és minta nélkül is lehet kapni, sőt, személyre - vagyis fürdőruhához - szabott, egyedi változatok készítését is vállalják a helyi szabók.

Nem csak a naptól, de a medúzáktól is véd a különös ruhadarab
Nem csak a naptól, de a medúzáktól is véd a különös ruhadarab
Aly Song / Reuters

 

A "facekini" névre keresztelt termék a kínai divatmagazinok, sőt, a francia CR Fashion Book lapjairól is visszaköszön. Utóbbi a nagyjából 30 jüanba (1 200 forint) kerülő maszkot Gucci, Armani és más világhírű divattervezők kreációinak kiegészítőjeként mutatja be.

A lap arról is megemlékezik, hogy a hasonló arcmaszkok az 1930-as években Franciaországban is népszerűek voltak, akkor is a fehér bőr védelmét szolgálták.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.