Betört a divatiparba a kínai leégés elleni maszk
Egyre népszerűbb a Facekini Aly Song / Reuters |
A hagyományos fürdőruha anyagából készülő, csak a szemeknek, az orrnak és a szájnak egy-egy nyílást szabadon hagyó ruhadarab néhány éve kezdte meg hódítását a kelet-kínai strandokon.
Az arcbőrt a lebarnulás ellen védő maszkot a kínai sajtó szerint Csang Si-fan 58 éves észak-kínai fürdőruhaárus találta fel. Középkorú hölgyvásárlói ugyanis arra panaszkodtak, hogy arcuk a napozókrém és a napernyő használata ellenére is barnul. Kínában pedig a minél fehérebb bőr a szépségideál, virágzik a bőrfehérítő termékek piaca.
A maszk ráadásul a medúzáktól is véd, amelyek csípése akár életveszélyes is lehet.
Az arcmaszkot Kínában több színben, mintával és minta nélkül is lehet kapni, sőt, személyre - vagyis fürdőruhához - szabott, egyedi változatok készítését is vállalják a helyi szabók.
Nem csak a naptól, de a medúzáktól is véd a különös ruhadarab Aly Song / Reuters |
A "facekini" névre keresztelt termék a kínai divatmagazinok, sőt, a francia CR Fashion Book lapjairól is visszaköszön. Utóbbi a nagyjából 30 jüanba (1 200 forint) kerülő maszkot Gucci, Armani és más világhírű divattervezők kreációinak kiegészítőjeként mutatja be.
A lap arról is megemlékezik, hogy a hasonló arcmaszkok az 1930-as években Franciaországban is népszerűek voltak, akkor is a fehér bőr védelmét szolgálták.