Alstom-hibridek német síneken
Európa első hibrid tolatómozdonyainak teszteléséről állapodott meg a Deuthsche Bahn (DB), a középnémet regionális vasúttársaság (MEG) és az Alstom. A DB leányvállalata az új szerződés értelmében öt hibrid mozdonyt bérel a gyártótól a tesztek 2011-es lezárásáig.
Ezzel felállhat Európa legelső hibridmozdony-flottája, melynek első darabját egyébként az idei berlini Innotrans kiállításon mutatatta be az Alstom. Az új járművek innovatív technológiájának köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás 50, míg a károsanyag-kibocsátás 70 százalékkal csökken a hagyományos mozdonyokéhoz képest.
A hibrid mozdonyok prototípusát először a 2006-os Innotranson vehették részletesen szemügyre a szakemberek. A korszerű, környezetbarát jármű bemutatása óta tesztek sorozatát teljesítette, melyet most újabbak követnek a DB és a MEG jóvoltából.
A nagy tömegű szerelvények széles skáláján alkalmazható hibrid tolatómozdonyok mintegy 600 kilo-wattos csúcsteljesítményének leadásához mindössze egy 250 kilo-wattos teljesítményű dízelmotor adja az alapot, a fennmaradó energiát a dízelerőforrás által újratöltött akkumulátorokból nyeri a jármű.
Az Alstom európai piacra szánt hibrid mozdonyai rendkívül alacsony zaj- és rezgésszintjük miatt jól alkalmazhatók épületekben és alagutakban egyaránt. Nem elhanyagolható szempont, hogy a hasznos idő kevesebb, mint 50 százalékában működik a jármű dízel erőforrása, így az – szemben a hagyományos mozdonyokkal – nem terheli fölöslegesen a környezetet.
Hibrid tesztek
A próbafutások a DB Green Logistic intenzív teszt programjának keretein belül valósulnak meg. A teszteket többek között a rotterdami kikötőben végzik. Az Alstom Traintracer nevű adatátviteli rendszerének köszönhetően a szakemberek azonos időben vizsgálhatják a mozdonyok adatait és napi teljesítményét.