Három hétvégi napon nem jár júniusban a 2-es metró
A szerelvényeket vasárnap, június 23-án, valamint a következő szombat-vasárnap, 29-én és 30-án busszal pótolják.
A biztosítóberendezés cseréje a vonal 2004-től zajló felújításának utolsó fázisa, annak feltétele volt az összes Alstom-szerelvény forgalomba állása, mivel az Ev típusú szovjet szerelvényekkel nem működik a rendszer.
A pótlásban két buszjárat, az M2 és az M2E vesz részt. Az M2E csak az Örs vezér terén, a Pillangó utcánál, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Keleti pályaudvarnál, a Blaha Lujza téren, az Astoriánál, a Ferenciek terénél, a Déli pályaudvarnál és a Széll Kálmán téren áll meg. Az M2-es ezen felül megáll még a Deák Ferenc téren, a Kossuth Lajos téren, a Margit híd budai hídfőjénél és a Batthyány téren is.
Az alacsonypadlós, légkondicionált buszok napközben az M2E vonalán 2-3 percenként, az M2-esén pedig 5 percenként közlekednek.
Az Örs vezér tere végállomáson a metrópótlás idejére a 168E autóbusz végállomását áthelyezik a 161A járat megállójába, a 277-es busz pedig a 85E megállóhelyéről indul. A Batthyány téren a 39-es autóbusz a végállomás Vásárcsarnok felőli oldalán lévő megállóhelyről indul. A megfelelő átszállási kapcsolatok miatt megváltoztatták több járat utolsó indulási időpontját is.
A BKK emlékeztetett arra, hogy a metrópótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak, átszálláskor a vonaljegyet a nem számkocka felőli végén kell újra kezelni. Akkor sem kell újra érvényesíteni a jegyet, ha a metrópótló autóbuszokról átszállva az utas más járattal utazik a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar között.
A tervek szerint néhány alkalommal további tesztnapok lehetnek még szeptember elejéig, utána állnak át teljesen az új rendszerre. A járművek vezérléséhez, a vonatok beszabályozásához nem elég csak a berendezés működését megvizsgálni, szükség van a teljes rendszer működésének ellenőrzésére is, ami csak dinamikus tesztek során lehetséges, amelyre az éjszakai üzemszünetek nem biztosítanak elég időt - közölte a BKK.
A beruházás során kiépül egy elektronikus központi forgalomirányító rendszer is, amely lehetővé teszi azt is, hogy akár 90 másodpercre csökkentsék a szerelvények követési idejét.