Francia médiahatóság: Facebookot szádra ne vedd!
"Mondják el véleményüket a hírről Facebook oldalunkon, kövessék legfrissebb híreinket Twitteren" - a mondat eddig számtalan hír-, és magazin műsorban hangzott el a francia kereskedelmi adókon - de ennek vége. A francia médiahatóság ugyanis megelégelte az ingyen reklámot, és letiltotta a két népszerű internetes közösségi hálózat nevének említését a televíziós, rádiós műsorokban. Mostantól csak akkor ejthetik ki a műsorvezetők a két hálózat nevét, ha kifejezetten róluk szól a hír, de akkor is szigorúan "tájékoztatási jelleggel".
Mindezt azzal indokolták, hogy mindkét internetes oldal kereskedelmi termék, említésük burkolt reklámnak minősül. Különben is: "miért preferálnák a Facebookot, amely dollármilliárdokat ér, amikor sok más közösségi hálózat küzd az ismertségéért? - nyilatkozta Christine Kelly, a francia médiahatóság, a CSA szóvivője - mellesleg korábbi tévés műsorvezető - a Business Insider cikke szerint. A szóvivő szerint, ha a Faebookot és a Twittert be lehet mondani adásban, azzal "Pandora szelencéjét nyitjuk ki", hiszen más közösségi hálózatok reklamálhatnak, hogy "miért nem minket?".