Fél év után is rejtély, miért zuhant le az Air France gépe

Nem jutott közelebb a megoldáshoz a balesetet vizsgáló francia hatóság, derül ki a ma nyilvánosságra hozott második jelentésből. Februárban folytatják a roncsok és a feketedobozok felkutatását.

A június elsején lezuhant Air France gép tragédiájának körülményeit vizsgáló francia hatóság (BEA) ma nyilvánosságra hozott jelentése elsősorban a repülőgép sebességmérőjének megfelelő működésével kapcsolatban vet fel kételyeket, ám a baleset pontos okait nem nevezi meg - írja a bloomberg.com. A sebességmérő Pitot-cső meghibásodását eddig is a baleset egyik lehetséges okaként tartották számon, lezuhanása előtt ugyanis a repülőgép 24 automatikus hibaüzenetet küldött a sebességmérő nem megfelelő működéséről.

Nehezíti a kutatást, hogy az Air France Rióból Párizsba tartó gépének feketedobozait még mindig nem találták meg. A francia hatóság most közölte: februárban folytatja a feketedobozok és a repülőgéproncsok felkutatását, Brazília partjaitól körülbelül 1000 kilométerre. Bekapcsolódnak amerikai, német, orosz, brazil és angol csapatok is.

A BEA jelentéséből kiderül, továbbra sem tudják megállapítani, mi okozta pontosan a gép tragédiáját. „A rendelkezésünkre álló információkon alapuló, minden részletre kiterjedő vizsgálat ellenére sem értjük a baleset okait és körülményeit. A vizsgálat jelen állásakor, a feketedobozokon rögzített információk hiányában az okok és a pontos körülmények továbbra is ismeretlenek, így a kutatás folytatódik" - áll a jelentésben.

A hatóság az eltelt fél év alatt átvizsgálta a repülőgép felszínre hozott maradványait, az időjárási körülményeket, valamint a gép által küldött üzeneteket és vészjelzéseket. Vizsgálatot folytattak a replügépek replülési sebességét mérő Pitot-csőről, és olyan esetekkel is foglalkoztak, amelyekben a sebességmérő meghibásodása okozott problémát a replülés során. Az AP hírügynökség arról ír, a francia hatóság szerint az is feltűnő, hogy az oxigénmaszkokat és mentőmellényeket érintetlenül taláták meg a roncsok között, így lehetséges, hogy az utasokat nem figyelmeztették időben a vészhelyzetre.

Az eddig kutatás során a feketedobozok által küldött azonosító jelek révén, majd tengegeralattjárók segítségével sem találták meg a baleset körölményeit rögzítő szerkezeteket. Eddig 51 holttestet és 600 repülőgépdarabot sikerült felszínre hozni - a hozzátartozók szerint a vizsgálat túl hosszúra nyúlik és mindeddig eredménytelennek bizonyult.

Az AP szerint Jean-Paul Troadec, a baleset körülményeit vizsgáló hatóság vezetője Brazíliában a balesetben elhunytak hozzátartozóinak azt nyilatkozta, a mostani jelentés „nem tartalmaz meglepetéseket" a baleset okairól, ám számos javaslatot tesz a biztonsági előírásokkal kapcsolatban.

A brazil haditengerészet  begyűjti az Air France  szerencsétlenül járt gépének függőleges vezérsíkját az Atlanti-óceán vízéből 2009. június 8-án
A brazil haditengerészet begyűjti az Air France szerencsétlenül járt gépének függőleges vezérsíkját az Atlanti-óceán vízéből 2009. június 8-án
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.